14. juni 2014

Vidunderlige Kjempevalmuer


For tre år siden fikk jeg en liten stump av en kjempevalmue. Jeg burde jo ha skjønt at den bærer navnet sitt med rette, men himmel hvor stor og blomsterrik den er blitt i år. 
Neste år må den rett og slett få større plass å boltre seg på. Tror de andre plantene den deler bed med vil være enige i det. De har måtte avfinne seg med en plass i skyggen:)

Man må jo bare i bli i lystig humør av disse prangende vitaminpillene i silke.










Har sådd flere sorter valmuer i år. 
Håper de venter med å blomstre til jeg er tilbake fra reisen min. På den annen side kan man leve lenge på orange kjempevalmuer:)



6 kommentarer:

  1. Our favorite flower! Your photos are absolutely stunning ♥

    SvarSlett
  2. Å jippi, der var du med et innlegg igjen! For noen fargerike valmuer, med sol i seg, skikkelig sommerstemning.

    SvarSlett
  3. Fascinating pictures! Love them!

    Have a great weekend!

    Judith

    SvarSlett
  4. Fy søren så vakker!! Elsker Valmuer❤️❤️❤️

    SvarSlett
  5. De lyser virkelig opp i bedet, ja! Jeg hadde også denne valmuen, og den ble virkelig diiiger! Dessverre har jeg flyttet fra den hagen, og den ble ikke med!
    Ønsker deg ei fin uke!

    SvarSlett
  6. Hei igjen!

    Nå savner jeg deg Jannibele, gleder meg til nytt fra Enerhagen. Håper reisen din har vært fin. Ville bare si at Tagetes Linné har blomstret voldsomt og rikt, og den inspirerte meg til å lage en stor sommerbukett her for noen uker siden, med Linné, roser og stormarikåpe. KLEMS.

    SvarSlett