14. august 2018

Hvitt og gult



Det har gått fint for seg i bedet med hvite og gule nyanser i år, selv om jeg mistet en god del blomstring i første ferierunden. Iris 'Butter and sugar' fant heldigvis på å blomstre igjen etter tre års pause. Protesterte sikkert på at den ble flyttet, men ser nå ut til å være fornøyd med nytt bosted. 


En av de sentblomstrende Humleblomstene. Finner ikke navnelappen.


Alunrot Cylindrica sådde jeg fra frø jeg fikk av en hagevenn for mange år siden. Skal være herdig til sone 3, men den har klart seg bra her i 4/5. Skiller seg fra tradisjonell Alunrot og humlene er helt ville etter den. 


Jeg er så glad i hvite Revebjeller. Denne tok jeg med meg fra grøftekanten for noen år siden og den holder fortsatt koken.


De franske Kongslysene må jeg holde under kontroll, for de sprer seg noe infernalsk.  Men de får bli for de er så flotte.


Disse Prestekragene vokser som "ugress" på engene rundt her og de fikk komme til min lille eng i hagen. Tror jeg må fjerne de etter sesongen, for de fortrenger alt annet.


Hvitt stjernedryss med Astrantia.


Jeg er veldig svak for hvite Forglemmegei.


Keiserkåpen har landet på tuen av hvite Kryptimian. Det har vært få sommerfugler tidligere i sommer, men nå kommer de heldigvis for fullt.

Laget dette innlegget før jeg dro på ferie, så i denne stund nyter jeg dorske dager på Enerhagen. Ha gode sommerdager dere også!

12 kommentarer:

  1. I really enjoyed seeing the photos of the yellow flowers... they are all so beautiful! It is amazing that you were able to capture the butterfly as well! Thanks for the share, hope you had a fantastic weekend. Keep up the posts.

    World of Animals

    SvarSlett
  2. Liker denne fargekombinasjonen, og det gjør vist Keiserkåpen også :) Spesielt flotte er hvite revebjeller!

    SvarSlett
  3. Jeg holder allermest af hvide blomster, og det er en flot serie, du viser i dag. Den hvide timian kendte jeg ikke, den ser smuk ud, og jeg tror, den vil passe godt i min hvide have. Sommerfuglen ser også ud til at holde af den.

    Hilsen Elna

    SvarSlett
  4. Det er mye fint i hvitt og gult, jeg er spesielt svak for helt lysegule farger. Hilsen Ingeborg :)

    SvarSlett
  5. Underbara färger och bilder! Humleblomster och kryptimjan måste jag bara testa...
    Ha en glad dag :)
    Kram från Titti

    SvarSlett
  6. Vilken vacker Iris med mild gul färg och vitt tillsammans otroligt vacker. Sista bilden är väldigt fin med den vackra Fjärilen.Den varma sommaren har bjudit oss på många fina fjärilar och lite nya insekter som till exempel Svärmare av olika slag.Ha det gott/Margareta

    SvarSlett
  7. Fin kombination - vitt och gult. Och fina bilder :) Känner igen problemet med prästkragen. De fanns på åkern här och i år har jag inte hunnit rensa innan de frösådde sig...

    Kram, Carina

    SvarSlett
  8. Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.

    SvarSlett
  9. Kauniita kuvia kauniissa blogissa <3 terveiset Suomesta !

    SvarSlett
  10. Så søte, vakre bilder av mye fint! Er det noe spesielt du ønsker frø av? Driver litt og sanker.

    SvarSlett
  11. nice article great post comment information thanks for sharing.
    หนังออนไลน์

    SvarSlett