7. juni 2019

Siste smak av mai.... i juni


Tiden flyr og mai ble jaggu til juni før jeg fikk laget ferdig innlegget mitt. Sper på med litt forsinket maiblomstring og pinseliljer passer jo uansett nå som vi går rett inn i pinsehelgen.


Muscari 'Blue Spike' skiller seg fint ut blant sine øvrige perleblomstvenner. Har plantet disse i plenen og ser at jeg må få et par av de over i bedene sånn at de kan pryde der også.


Det er så uendelig mange flotte sorter pinseliljer, men jeg er ekstra svak for de gode gamle. 




Blått stjernedryss med forglemmegeisøster 'Jack Frost"


Primula 'Garriard Guinevere' er så yndig i blek rosa og med mørkt bladverk.



Klematisen 'Miss Bateman' er virkelig i slaget i år. Ser ut til at 'sky is the limit' for denne frøkna. Nå bærer det avsted til Enerhagen igjen. 
Er så spent på hva som har sprettet ut siden sist. 
Riktig god pinse til dere alle!

Jeg lenker til TrädgårdsFägring

4 kommentarer:

  1. Wow, så vakker Miss Bateman. Gleder meg til å se hva som har skjedd i Enerhagen. God pinse!

    SvarSlett
  2. Så roligt att se 'Miss Bateman' så väletablerad och bra att jag gjorde det nu när min är precis nysatt :) Pingstliljorna är mina favoriter också kanske främst för doftens skull men visst är de variabla. Låter härligt att åka till Enerhagen och att få gå på upptäcksfärd.

    Ha en fin helg! Kram, Carina

    SvarSlett
  3. Miss Batemann er flott! Her frøs dessverre mye av bladene. Ingen mulighet til å pakke inn alt...Har også en svakhet for de enkle "gamle" pinseliljene:-)
    Ha en fin dag/Eirin

    SvarSlett