25. august 2013

Stokkrosen - Månedens favorittvekst


August er på lik linje med de andre sommermånedene fylt av favoritter i flor. 
Med god hjelp av Anna Vattenkanna sin utfordring med månedens favorittvekst, 
faller valget mitt på stokkrosen.


Jeg sådde stokkroser for første gang i fjor og det var knyttet stor spenning til om de kom til å blomstre og hvilke farger som kom til å åpenbare seg i år.  

Hvilken tur jeg hadde! De kom i nydelige og duse farger 
og flere av dem vokste meg laaangt over hodet:)


For en fryd og nytelse å ha disse skjønnhetene struttende i hagen.
Du kan formelig høre blomstene poppe ut...og det fortsetter i det uendelige.
Humlene og jeg har storkost oss!


 



Nyt og del favorittvekster hos Anna ved å klikke på bildet under.
Ha strålende sensommerdager og nyt hagene deres:)

Utmaningen som du inte vill missa!

6 kommentarer:

  1. De var flotte! Den lyse var nydelig sammen med klematisen.
    Ha en fin ny uke!

    SvarSlett
  2. Hej Jannibele
    Det var da dejligt, at stokroserne blev flotte. Nærbilledet af humlebien i stokrosen er da helt vidunderligt- et dejligt kunstværk.
    Venlig Hilsen
    JetteMajken

    SvarSlett
  3. Nydelige stokkroser! Takk for hyggelig hilsen på bloggen min. Jeg ble superglad for at du vil sende over noen frø! Ble veldig takknmelig for det. Jeg håper jeg har noen frø du kan tenke deg. Det er utrolig gøy å bytte frø med hverandre! Sender deg en mail.

    SvarSlett
  4. Så fine stokkroser=) Bra humlene koser seg. Det er kuletistelen de liker best hos oss akkurat nå. Det er fullt av humler der hele dagen. Håper den nye uka blir fin=) Vibeke

    SvarSlett
  5. Så fina stockrosor och så fint de passar ihop med din blå klematis./ Kram Titti

    SvarSlett