26. april 2015

Vår hos verdens vakreste nabo - Del I




Ja, så er våren kommet til verdens vakreste nabo - Botanisk hage i Oslo.
En nydelig og fredfull oase midt i storbyens larm og støy.
Jeg vandrer ofte dit. Alltid noe nytt å se og sjelen blir så rolig av å være der. 
Jeg føler meg veldig heldig som har slik en nabo bare noen lette skritt fra leiligheten min.


Våren er kommet noen tulipanbed lenger her enn på Enerhagen, så jeg får på en måte to vårløsninger. Et stort privilegium. Det ble en nydelig bysøndag hos verdens vakreste nabo!






Ønsker dere alle en god og vårlig uke!



17 kommentarer:

  1. Fantastisk blomsterhav i Botanisk hage. Så flott nabo har ikke jeg her... Blomstergledene må jeg sørge for selv.
    Ha en fin kveld:)

    SvarSlett
  2. Hei! Der skulle jeg selvfølgelig ha vært nå, men man rekker ikke alt. Innmari fine bilder av utrolig flotte blomsterhav. Fin kveld til deg også! Anne

    SvarSlett
  3. Nok en påminnelse om at der skulle jeg vært. Bestandig travelt med jobb eller noe annet når man er i tigerstaden. Til dagen som turist i hovedstaden kommer får jeg nyte bildene dine.
    Brita

    SvarSlett
  4. Så koselig å innom bloggen din igjen. Det er dessverre blitt for lite tid til nett i det siste. Så koselige og fine blomster, både i hagen din og i botanisk hage=) Nyt hagelivet=) Vibeke

    SvarSlett
  5. Deilige tulipanbilder! Vi besøker Botaniske når i har anledning :-)) Men akkurat får vi nøye oss med bildene dine! Ikke noe dårlig alternativ! ha en flott ny uke!

    SvarSlett
  6. Så fint, med alla vackra vårblommor.
    Ha det gott / Marika

    SvarSlett
  7. Heldige deg! Den naboen skulle jeg gjerne hatt her også ;) Har vært der to ganger, men begge gangene på vårtreffet der. Nydelige vårblomster :)

    SvarSlett
  8. Fantastisk flott :-) Heldige du som har Botanisk som nabo :-) Kan tenke meg at det er mye å se og nyte der! Ha en fin våruke :-)

    SvarSlett
  9. I would love to spend some time there with all that wonderful color!

    SvarSlett
  10. Det är en bra nabo att ha! Minns tulpanerna vid Karl Johan förra året när vi var där med gäster, det var så otroligt vackert, men det här var ännu vackrare!
    Agneta kram

    SvarSlett
  11. Å ja, det er en vakker nabo :-)

    SvarSlett
  12. Wow wow and more wow!

    SvarSlett
  13. Överflödet skapar en otrolig skönhetsupplevelse!

    SvarSlett
  14. Så fantastisk nydelig.
    Heldig du som har denne opplevelsen lett tilgjengelig.

    SvarSlett
  15. Such beautiful tulips! A love all the different colors!

    SvarSlett
  16. Det var virkelig imponerende å se hvor langt tulipanene er kommet i Oslo! Så flott det var! Dette var lekre sorter, og jeg skulle gjerne vandret der med deg. Kjempegøy å se masse tulipaner på et sted. Det er bare noe spesielt med tulipaner. :)

    SvarSlett
  17. Der var jeg utrolig mange ganger da jeg bodde på Tøyen i fire år på 80-tallet. En fantastisk nabo å ha! Vakre blomsterbilder fra den Botaniske Hagen. Ha en fin onsdag:-))

    SvarSlett