24. juli 2015

Valmuene vaier i vinden


Min begeistring for valmuer mangler ord! 

Jeg har fått ulike frø fra rause hagebloggere, både i innland og utland. Disse har jeg drysset med kjærlig hånd i mitt nye provisoriske bed på sørveggen foran utedoen. Kan ikke be om bedre vekstvilkår enn det:)


Valmuene har fått selskap av Kornblomstmiksen 'Black and Mauve'. Den sådde jeg første gang i fjor og den fikk naturligvis komme i år også. Synes fargekombinasjonene ble fine i dette vaiende, ville og myke bede.t












Synes jeg måtte spandere litt plass til den vakre rosen 'Rhapsody in Blue'. Plantet den ifjor og da fikk jeg kun en liten blomst. I år kommer den med langt flere knopper. 

Da vaier jeg sammen med valmuene inn i sommeren på Enerhagen. Det blir nok en liten pause fra bloggen i ferien. Da er det tid for å nyte.

Ha en vidunderlig sommer alle sammen!
Gleder meg allerede til å se sommerminnene deres her i blogglan!


Jeg deler hos

24 kommentarer:

  1. Så nydelige farger sammen! Jeg liker også veldig godt valmuer :-)

    SvarSlett
  2. Så mange smukke valmuer og de er smukke sammen med kornblomsterne :-)

    God ferie

    SvarSlett
  3. Herlige valmuer i farger jeg ikke har sett før. Fantastisk. Ha en riktig fin ferie. Hilsen fra Liv

    SvarSlett
  4. Aldeles nydelege bilde av valmuer.
    Eg visste ikkje at det fantes så mange ulike.
    God ferie.

    SvarSlett
  5. Vallmon är fina.
    Ha en skön sommar!

    SvarSlett
  6. Så mange flotte valmuer fu har. Neste år blir det nok noen fler enn jeg har nå:)

    SvarSlett
  7. God ferie:) Kornblomstmixen sammen med valmuen var superfint.

    SvarSlett
  8. Skjønne, skjønne bilde!

    SvarSlett
  9. Hei!
    Enig at en ikke har ord for valmuer. Nydelige bilder. Du spurte om kornblomstene var en frøblanding av 'Black and Mauve'. De ligner veldig på dine. Jeg har fått dem, derfor er jeg ikke helt sikker.
    Vidunderlig sommer til deg også! Anne

    SvarSlett
  10. Kjempeflotte valmuer - og de passer jo perfekt med kornblomstene. Jeg hadde spesielt sans for de dyplilla variantene av både valmuer og kornblomster! Selv har jeg bare fylte, rosa valmuer, men tror jeg må tenke på å utvide med flere typer neste sommer :-)
    Ha en fortsatt fin dag
    Stein

    SvarSlett
  11. Nydelige farger og kombinasjonen er vakker! Ha en fin sommerferie! Jeg er ferdig med reising, men har et par uker igjen til hagekos! Klem fra Anne-Kristin

    SvarSlett
  12. Nydelige valmuer du har sådd! De har så vakre farger og er så lette og fine, og ser ut som de danser på de flotte bildene dine :)
    Den kormblomstblandingen så flott ut. Fargene passer veldig godt til valmuene.

    God helg, Jannicke!

    SvarSlett
  13. Poppies are such beautiful flowers. Just look at the shading in that pinky-lavender one!!

    SvarSlett
  14. Jag har också börjat bli totalt fascinerad av vallmo! Och att den finns i så många fantastiska färger också! Dina bilder visar verkligen detta!
    Agneta kram

    SvarSlett
  15. Så vakker blomstring hos deg!
    Fin kombinasjon av kornblomster og valmuer:)
    Jeg venter enda på mine fyllte pionvalmuer,var litt sen med å så i år,det kommer opp en og annen fra ifjor,men de har tydeligvis blitt enkle over vinteren;)
    Jeg hadde også den flotte Rhapsody in blue for noen år tilbake,men den klarte desverre ikke vinteren ute i hagen her,stadig vindig.
    Kos deg masse i ferien:)
    Klem

    SvarSlett
  16. So beautiful all.

    SvarSlett
  17. For noen fantastiske "malerier" i foto-versjon! Dine sammensetninger er så kunstneriske og velvalgte. Gjennomført og stilrent. Du har så god smak!!

    SvarSlett
  18. Nydelige bilder av lekre valmuer :-) Ha en fin sommerferie :-)

    SvarSlett
  19. Så vackra färger och bilder. Njut din semester!

    SvarSlett
  20. Very pretty series!
    thank you for sharing at http://image-in-ing.blogspot.com/2015/07/variations.html

    SvarSlett
  21. I'm guessing purple is your favorite color!! I was at Disneyland last week and most of their flower beds and hanging baskets were planted in purple and it was stunning. Your poppies are gorgeous~ absolutely stunning! And your header is fantastic too!

    SvarSlett
  22. Ååå..jeg får nesten klump i ahsen...så vakre de er og ser frem til neste år,da vil kanskje jeg også få slike mengder..igjen.Sneglene har tatt det meste her iår.
    Herlige bilder :))

    SvarSlett
  23. Så utrolig flott! Det er noe helt eget med valmuer. Jeg ble forelsket i røde valmuer på en ferie i Frankrike lenge før jeg hadde hage. Senere har jeg oppdaget den i andre farger også! Den skal helt klart få en plass i min nye hage!

    SvarSlett