20. januar 2017

Jeg lengter - Blommig fredag



Jeg liker vinteren, men den er også en årstid fylt til trengsel med lengsel. Det er på alle måter en godhjertet lengsel. Jeg lengter tilbake til sommeren som var og til våren som kommer. Tenker på hvor heldig jeg er som bor et sted med markante årstider, som alle har sitt flotte særpreg. Som hageelskere har vi alltid noe fint å lengte etter. Vi er priviligerte som får være så nær på naturens syklus. 


Jeg lengter og minnes tilbake fjorårets vandring i Botaniska Trädgården i Gøteborg. For en oase!


Jeg lengter etter å se snøklokker og Eranthis forsiktig stikke sine skjønne hoder opp av bakken. Det kommer vår, det kommer vår - kan de berette.


Jeg lengter etter gjensyn med krokus og iris. De setter virkelig farge på hagen.


Jeg lengter etter tepper av vårstjerne, muscari og hvitveis.


Lengselen er også stor etter å beskue solen lyse opp mine Ruterliljer og Pallidiflora.


Lengselen etter å berøre de myke og dunete Kubjellene er stor.
 

Lengter etter disse kraftfulle kulene og andre primula.


For ikke å glemme TULIPANENE!! Den lengselen er vanskelig å sette ord på. Disse krispe skjønnhetene. Javisst, gjør det godt når knoppene brister og kjærligheter på pinne fargelegger helge hagen.





Jeg lengter og det føles så godt. Hva skulle vi gjort uten lengsel?
 
Riktig trivelig helg alle sammen!
for mer lengsel, besøk Blommig fredag

15 kommentarer:

  1. Underbara vårblommor! Dina bilder får det att spritta av vårkänslor i min mage!

    SvarSlett
  2. En underbar trädgård att längta till.
    Trevlig helg /Marika

    SvarSlett
  3. Ja, det gjør godt å lengte, og hvor heldige vi hagefolk er som kan hygge oss med alle årstider. Flotte bilder som ikke gjør lengselen mindre ;)

    God helg, Jannicke!

    SvarSlett
  4. Så många fantastiska bilder. Det finns mycket att längta till hos dig. Älskar Echinacea pallida du har på första bilden (har den också). En dansare med attityd.
    //Helene

    SvarSlett
  5. Underbara bilder av våren. Jag är också så glad i årstiderna tänker att annars skulle man nog tröttna på evig vår och sommar.

    Trevlig helg! Carina

    SvarSlett
  6. Så flotte bilder av alle vårens fantastiske undre! I dag oppdaget jeg snøklokker i hagen, og de måtte foreviges med det samme! Nå lengterjeg så det gjør vondt, men våren er like om hjørnet, i hvert fall her i Bergen! Klem fra Anne-Kristin

    SvarSlett
  7. Jeg er helt enig, vi er så heldige som får oppleve alt dette på nært hold. Vi har et rikere liv!

    God helg!

    SvarSlett
  8. Forventningens glæde bliver stor, når jeg ser dine smukke forårsbilleder. Mit favoritbillede er det sidste med æbletræets blomster. Når frugttræerne i min barndoms have blomstrede, var det forår.
    God weekend!

    Hilsen Elna

    SvarSlett
  9. Der er du inne på noe.... Tenk å ha det så fint :D

    SvarSlett
  10. Så mange fine bilder av vårblomstrende skjønnheter. Jeg har for første gang satt ned krokus, iris og snøklokker. Er spent på hva som vil titte opp til våren. Takk for titten!

    SvarSlett
  11. Så härliga bilder med vårkänsla och vårlängtan, något som vi är många som har samma längtan efter.Ha det gott/Margareta

    SvarSlett
  12. Yes I am longing to all these flowers too! Groetjes,
    Hetty

    SvarSlett
  13. Ja, en kan jo bli syk av lengsel av å se sånne bilder :)
    Ha en fin uke, hilsen Ingeborg

    SvarSlett
  14. Helt ljuvliga vårbilder! Tack för denna härliga kavalkad denna gråa måndag...
    Kram från Titti

    SvarSlett
  15. Du kan få sagt det! Mesterlige bilder, kunstneriske og kloke ord. Klar logikk og fargelek samtidig. Bare å glede seg til nye innlegg fra deg.

    SvarSlett