19. januar 2018

Noen få nye knoller...

I år var det et historisk år for Georginene på Enerhagen. De fleste knollene overlevde mot all formodning overvintringen! Nesten ikke til å tro. Det innebærer at bestillingsfingen ikke har lidd overbelastning på den fronten i år......Vel...noen knoller ble det jo da....

Til våren kommer det godbiter fra svenske Lökar och Knölar. Bildene er lånt fra deres nettside. Ovenfor er 'Downham Royal' og 'Dark Spirit'. Har hatt begge før og er svært begeistret for fargene de byr på.


Så er det  debutantene 'Karma Choc' og 'Natal'. Den dype, nesten svarte rødfargen blir lekker sammen med ferskennyanser i en gruppe og rosa/lilla nyanser i en annen gruppe.


'Verrones Obsidian' har et herlig utseende. 'Happy Single Kiss' har jeg også hatt før og savnet den i gjengen. Fint å få den tilbake.


Til slutt snek det seg med noen artige og luftige tårn med 'Eremurus Ruiter hybriden Cleopatra'. Aldri prøvd dem, så det blir spennende.

Jeg er fortsatt rimelig fraværende på bloggen min grunnet problemer med armene. Men dere skal vite at jeg leser innleggene deres med glede, selv om jeg ikke legger igjen kommentarer. Håper å komme sterkere tilbake snart.
Drømmen om vår er i alle fall høyst levende hos meg og en trøst når helsen ikke samarbeider så godt.

Ha en vakker helg. Her bader vi i snø.

20 kommentarer:

  1. Jeg håber, dine arme snart får det bedre.
    Georginer burde findes i enhver have. Når jeg ser billederne, kommer jeg til at tænke på store farvestrålende buketter.
    Du må også have en god weekend!

    Hilsen Elna

    SvarSlett
  2. Jadda! Kan bare anbefale Natal, som ble en av favorittene her i år.
    Dessverre oppdaget jeg nettopp mugg i en av grorginekassene mine i kjelleren. Bare en lot seg redde...

    SvarSlett
  3. Snyggt, älskar färgskalan.
    Hoppas dina armar snart mår bättre
    Kram Maria

    SvarSlett
  4. Flotte farger og så gøy at du fikk fin blomstring. God bedring med armene, irriterende når ting ikke fungerer. Ha en fin helg, hilsen Ingeborg

    SvarSlett
  5. Elsker georginer i alle varianter! 'Verrones Obsidian' var rålekker, får en tak i slike her til lands? Jeg har siklet på denne typen georginer lenge.......
    Eremurus er høyreiste og flotte de også.
    Ønsker deg ei fin helg!

    SvarSlett
  6. Hei. Her var det mye lekkert. Georginer er nydelige. Skal skaffe meg enda fler til våren. God bedring. Det er ikke bare når helsa skranter. God helg til deg.
    Hanne-Lise.

    SvarSlett
  7. Hej Jannicke!
    Det var fina färger på dahliorna. Jag har så många nu så det borde inte bli några nya, men man vet aldrig. Det kanske blir någon ny i alla fall.
    Ha en trevlig helg /Marika

    SvarSlett
  8. Tråkigt och begränsande när armarna gör ont :( 'Natal' är en fin dahlia som får små blommor perfekta i buketter. Den försvann hos mig men de övriga rötterna ser fina ut. Jag har bestämt mig för att det finns tillräckligt att pyssla med utan fler dahlior... i år :)

    Ha det gott! Carina

    SvarSlett
  9. Ja dahlian är en "ny" favorit. Jag ska ha mängder av den där Cafe au lait i sommar har jag tänkt...ljuvliga bilder du visar!
    Kram från Titti

    SvarSlett
  10. Vakre dahliaer du har. Håper våre klarer vinteren i kjelleren. Det er en blomst jeg ikke får nok av. Håper armene dine bedrer seg.
    God bedring! Anne

    SvarSlett
  11. Your dahlias look so good. I'm longing for spring and summer, these lovely photos weren't helping at all :D Get well, Jannicke! <3

    SvarSlett
  12. great colors and so much fun that you got nice flowering. good recovery with your arms, annoying when things do not work. have a nice weekend, greetings in town

    Movie Online

    SvarSlett
  13. Fantastisk fargespill i de mørke dahliaene! Dette er en enormt stor gruppe med masser av variasjon. Og den enkle er veldig søt. God bedring med armene, Jannicke!

    SvarSlett
  14. This is a blog you can find better stuff right here
    how many calories in a boiled egg
    make sure you can check it out


    SvarSlett