9. april 2019

Ut av dvalen og inn i våren


Da er jeg endelig kommet meg ut av en lengre dvale og tar i mot våren med åpne armer. Denne vinteren har fortont seg som ekstra lang og vårfølelsen er veldig kjærkommen.
Ser at dere er godt i gang rundt på hagebloggene. De vakreste vårtegn spretter opp av jorden og skaper liv og farger i mange hager, også på Enerhagen.  
Iris reticulata 'Clairette' blå som himmelen. Hvilken lykke å få himmelen ned på jorden. 


Denne våririsen har jeg ikke navnet på, men at den er veldig blå hersker det ingen tvil om.


'Purple Gem' er nok favoritten, om jeg tvinges til å velge. Hokus pokus krokus! Jeg fylles med fryd når disse herlige hodene titter frem på plenen. Begynner å spre seg godt med årene.



Sieberi tricolor


'Cream Beauty'


Snøklokkene er de første som ringer våren inn. De prøvde seg i begynnelsen av mars, men ble dessverre begravd av et nytt lag med snø. De lot seg selvsagt ikke stoppe og kom enda finere tilbake etter smeltingen. Disse er gamle og har vært i hagen i minst 70 år.  


 Veldig hyggelig å være tilbake på bloggen og nå skal jeg kose meg med vårstemningen hos hver og en av dere. Nyt vårdagene.

12 kommentarer:

  1. Hei.
    Veldig koselig at du er tilbake.
    Ser at du legger innlegg på instagram av og til.
    Fine bilder. De første blomstene om våren setter jeg så pris på.
    Fin kveld til deg.
    Hanne-Lise.

    SvarSlett
  2. Hei Jannicke!

    Så hyggelig at du er tilbake. Endelig er våren her igjen, mer eller mindre. Flotte bilder! Det er mye å fotografere fremover :)
    Klem fra Marit

    SvarSlett
  3. Hvor er det smukke billeder af våren hos dig. Her har vi ikke krokus længere, men lungeurt, forsythia og ribes.
    Ønsker dig en god påske

    SvarSlett
  4. It's nice to see your Spring flowers. Mine are still snow covered. It's been a long Winter. Happy Spring!!

    SvarSlett
  5. Hej Jannicke!
    Helt fantastiska bilder, och så vackra färger. Våren var på gång, men nu är det riktigt kallt och vi fick lite snö i natt. Hoppas det vänder snart.
    Ha det fint /Marika

    SvarSlett
  6. Hei Jannicke!
    Nydelig bilder. Det er noe spesielt med nyanser av blått. Jeg er svak for det.
    Anne

    SvarSlett
  7. Heisann, og vi som trodde våren var kommet for fullt, men i dag kom snøen på nytt. Heldigvis la den seg ikke - Blomstene her er ikke kommet så langt ennå, bare krokusen. Snart kommer hyasinter og mere til. Da blir det flere bilder fra haven på bloggen min. I mellomtiden får vi nyte de vakre blomstene du viser oss. Nydelige blåfarver ;:OD)

    SvarSlett
  8. Så underbara vårbilder och den klarblåa färgen är så vacker de är verkligen längtans blå blommor.Ha det gott/Margareta

    SvarSlett
  9. Våriris er så fint, hadde noen som forsvant og tenker at jeg må skaffe flere. Ha en fin kveld og god påske, hilsen Ingeborg

    SvarSlett
  10. Dejligt at du er tilbage.
    Det ser ud til, at iris stortrives hos dig, og hvor er de blomsterrige. Den blå farve er bedårende.

    Hilsen Elna

    SvarSlett
  11. Er det ikke herlig å komme ut av davlen? Det syns jeg :)
    Nydelige vårblomster hos deg!
    God påske:)

    SvarSlett