25. mai 2019

Harmløse flammer



Harmløse flammer sprer seg varsomt akkurat der de skal. Årets nykommer i flammebedet er Fritillaria ' Bucharia Giant'. Litt mørkere oransje farge enn de vanlige og med langt mindre bladverk på stilken. Veldig fin.



Hyasinten 'Gipsy Queen' har en lekker fersken farge. Har strevd litt med å få hyasintene til å trives hos meg, men samtlige løker kom med blomster på denne.


Fritillaria 'Michailovskyi' dukker trofast opp år etter år.


Like sterke, som de er små og søte - Narciss 'Rip Van Winkle' og botanisk tulipan 'Tarda'.


 Primula og Aurikkel uten navn.


 Noen eldgamle velduftende Primula og Maria Nøkleblom er hentet fra teppene på plenen og satt i bedene.



Humleblomst - Geum, er en sann favoritt. Har ikke tallet på hvor mange ganger jeg har delt denne.


Skal lete lenge etter rødere tulipaner enn 'Ile de France'. Som fyrtårn i hagen.


Sol, bare sol med Solkorg. Måtte mai vare evig.

Riktig god helg! 
Jeg lenker til TrädgårdsFägring

16 kommentarer:

  1. Fargeprakt og flotte bilder! Gleder meg til neste stopp i feriehagen, selv om innholdet ikke kan måle seg med det du har å glede deg over. Så takk for at du deler :)

    SvarSlett
  2. Spennende flammer! Den 'Bucharia Giant' var veldig fin.
    Ønsker deg en god helg, Jannicke!

    SvarSlett
  3. Vacker blomning och jag gillade färgen på hyacinten och de första primulorna som var lite aprikosfärgade :)

    Ha en fin helg! Carina

    SvarSlett
  4. Hei.
    Flotte bilder som alltid fra deg. Mine keiserkroner kom ikke med blomster i år.
    Humleblomsten har ikke kommet her enda.
    God helg.
    Hanne-Lise.

    SvarSlett
  5. Hej Jannicke!
    Spännande färger, själv är jag lite feg. De aprikosfärgade skulle passa bra ihop med mina purpurfärgade växter. Så härligt med hyacinter i annorlunda färger.
    Ha en fin söndag /Marika

    SvarSlett
  6. Så utrolig fine farger!! Jeg likte spesielt godt rød maria nøkleblom. Har sett frø av den til salgs, men ikke prøvd den selv enda. Så flott at du får til hyasinter! Ha en fortsatt fin forsommer :)

    SvarSlett
  7. You have plenty of beautiful spring flowers.
    Have a nice weekend!

    SvarSlett
  8. Beautiful flowers !
    Greetings

    SvarSlett
  9. Hei Jannicke. Så flott frittillaria, jeg har bare vanlig rutelilje, men har også disse større på min lange ønskeliste. Ellers mange flotte blomstrebilder fra deg, rip van winkle har jeg også men den re avblomstret for lengst. Ha en fin siste våruke. Hilsen Anne-Kristin

    SvarSlett
  10. Det er en meget smuk Fritillaria, og farven ser ud til at passe så fint til den lyse ferskenfarve, som hyacinten har. Der er mange smukke blomster i din forårshave.

    Hilsen Elna

    SvarSlett
  11. Freske farger! 'Gipsy Queen' var jo skikkelig lekker. Noterer meg den bak øret. Her begynt å legge noen hyasintløker også.

    SvarSlett
  12. What beautiful flowers. I live the primroses. Happy Spring. Thelma

    SvarSlett
  13. All Ac market Cracked and Moded and Patched diversions like Minecraft stash version are accessible. Ac market downloading is easy to use and accessible in all dialects, and it will control you in well ordered procedure.

    SvarSlett
  14. Spännande och vackra färger! Alltid lika vackra bilder också...
    Vårkram från Titti

    SvarSlett
  15. Hei Jannicke!
    Du verden så mye fint som blomstrer allerede!
    Jeg har prøvd frittalaria imperialis (Keiserkrone?) flere ganger med får de ikke til å blomstre. Aner ikke hva jeg gjør feil.
    Min orange geum har knopper som snart springer ut. Yay!
    Haen god søndag,
    Lena

    SvarSlett