30. desember 2016

2017 - Blommig fredag



'2017' er denne ukens tema hos Blommig fredag. Et nytt (hage)år er i emning. Først og fremst gleder jeg meg til gjensyn med gamle og nye skjønnheter. Like sikkert dukker det nok opp noen overraskelser som har skjult seg i glemselens slør. Noen av høstmørkets hagedrømmer skal slippes løs, mens andre forblir i drømmene. Akkurat som det skal være.


Det skal bli himmelsk skjønt å møte alle mine akeleier igjen. Hvordan vil draktene deres se ut og vil de komme opp på nye steder?


Gode gamle Martagon vil nok strø om seg med de vakreste krølleblomster. Forhåpentligvis vil alle de nye sortene jeg har plantet også blomstre....? Hvite forglemmegei, glemmer neppe å slå ut med sine mange søte små.
 

For ikke å snakke om PEONENE! Nye og gamle 'bløtekaker' ønskes varmt velkommen. Jeg tror 2017 skal bli Klematisenes år på Enerhagen. Jeg har mange sorter og flere skal flyttes til steder der de får trone enda mer. Noen nye blir det kanskje også. Hvem vet?




Vi har mange gamle trær i hagen, og flere av disse skal kles opp med Klematis. Tror de vil finne hverandre godt i dansen.


Ingen store planer for hagen i 2017, men det kan jo fort snu seg. Dere kjenner jo hagelivet. Dets veier er uransakelige og glad er jeg for det.
 
Godt nytt (hage)år ønskes dere alle!
Varmt takk for all glede og inspirasjon dere har gitt meg i året som gikk. 
Ser frem til fortsettelsen.

For flere blikk på 2017, besøk så gjerne

24 kommentarer:

  1. Så otroligt vackert du har det! Gott Nytt År och jag hoppas att du får ett underbart 2017
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvarSlett
  2. Herlige bilder! Ja nå gleder vi oss stort til nytt hageår! Jeg finner masse inspirasjon hos deg:)
    Godt nytt (hage)år!:)

    SvarSlett
  3. Fantastiskt fina bilder. Inser att jag borde satsa på fler Clematis. Det kanske kan bli av 2017.
    //Helene

    SvarSlett
  4. Hei. Flotte bilder. Ja, hvem vet. Kanskje 2017 blir året hvor jeg lykkes med clematis. Ønsker deg et godt nyttår.

    SvarSlett
  5. Så mycket vackert som du har att se fram emot som ska på nytt börja spira i trädgården och det är alltid roligt med överraskningar som i bland kommer upp där man minst anar det.Gott Nytt År/Margareta

    SvarSlett
  6. Nydelige bilder! Drømmer er bra å ha, og det er godt å ha noe å lengte etter.

    Jeg ønsker deg et riktig godt nytt (hage)år, Jannicke!

    SvarSlett
  7. Det tulipanbildet er bare aldeles praktfullt! Jeg gleder meg til å følge deg videre og bli inspirert av alt du deler! Tusen takk for året som har gått, og godt nytt år! Klem fra Anne-Kristin

    SvarSlett
  8. Nydelige bilder du deler her. Fantastisk lys på tulipanbildet. Kan nesten kjenne solen varme.

    Ønsker deg et riktig godt nytt år!
    Hilsen Marianne

    SvarSlett
  9. These are the best of your garden!Loved it. Especially the tulips above. We have to wait a little longer, but before you know we are working in the garden again! Thanks for all your kind comments. I really appreciate it. I wish you the best for 2017. Groetjes,
    Hetty

    SvarSlett
  10. Noe forblir i drømme - ja, sånn må det være!
    Likevel mye, mye spennende og vakkert å vente på :)
    Klematisår høres bra ut!

    SvarSlett
  11. How beautiful garden You have, so beautiful flowers!

    I wish You very beautiful and lovely new year 2017, all the best in your life!

    SvarSlett
  12. Så fint hos dig, och härligt att se fram emot alla fina blommor.
    Önskar dig ett riktigt Gott Nytt År, och ett härligt trädgårdsår.
    /Marika

    SvarSlett
  13. Underbart ljuvliga bilder du bjuder på idag! Önskar dig ett riktigt gott nytt år! /Charlotte

    SvarSlett
  14. Underbara bilder som piggar upp i allt det bruna som är nu.
    Önskar dig ett riktigt Gott Nytt År!
    Anna-Karin

    SvarSlett
  15. Takk for vakre bilder og massevis av inspirasjon! Det er veldig hyggelig med kommentarer fra deg. Sannheten er at det er dine bilder som har inspirert meg mest når det gjelder å ta blomsterbilder! Kjekt å ha noen å strekke seg etter:) Godt nytt år!

    SvarSlett
  16. Tack för alla underbara bilder 2016! Gott nytt år till dig nu...
    Varm kram från Titti

    SvarSlett
  17. Dejligt at drømme om det kommende haveår. Dine skønne billeder sætter også mine drømme i gang

    Hilsen Elna

    SvarSlett
  18. Nydelige bilder! Godt nytt år :-)

    SvarSlett
  19. O là là!!! For en deilig og knallinspirerende tekst!! Det skal bli så deilig å følge med på alle de fine bildene dine!! Gleder meg!!

    SvarSlett
  20. Looking at these photos makes me miss the summer even more! So nice!

    SvarSlett
  21. Godt nytt år!
    Takk for et hyggelig bloggår, med alle dine fine innlegg og hilner hos meg:)
    Gleder meg til å følge deg videre både fra enerhagen og andre steder:))

    SvarSlett
  22. Utöver fake patek philippe 4 000 m-klassificeringen, som uppenbarligen är väldigt cool, finns det faktiskt ytterligare fake rolex funktioner i Delma Blue Shark III som är värt att nämna. Lugavståndet är 22 mm, vilket innebär att när du hittat en tillräckligt fake Rolex robust läderrem eller gummirem kan du också gunga Blue Shark på dessa.
    Det jag gillade att använda var de speciella skruvarna som rolex replica Delma förlitar sig för att säkra remmar och armbandslänkar. Helt enkelt kallade "säkerhetsskruvar", Delma levererar två skruvmejslar för de större skruvarna som fixerar armbandet / remmen på tapparna, rolex kopia och en mindre för skruvarna mellan armbandets länkar. Jag var först skeptisk, eftersom jag inte replika klockor hade sett poängen att använda en egen skruv istället för rolex kopior vanliga.

    SvarSlett
  23. Veldig vakre blomster, verdt å ha

    SvarSlett