11. august 2017

Dans i engen den lille


Det vaier så skjønt og florlett i engen den lille. Her strør jeg med raus hånd hvert år. I tillegg har fjorårets sorter bidratt med mye selvsåing. Alltid spennende å se hva som dukker opp. I fjor sådde jeg Dara - Daucus carota  for første gang. De rakk ikke å blomstre, men tar det definitivt igjen i år.






Disse lekre valmuene er fra frø jeg fikk av en dansk hageblogger for en del år tilbake. Selv om de gjør en god jobb med å så seg selv, sørger jeg for sikkerhet skyld for å samle frø hvert år. Man vet jo aldri...


I år har jeg slått til med et dryss av Jomfruen i det grønne. De er så fine at de skal få fast plass i kommende år.



Røde kornvalmuer er noe av det mest nydelige jeg vet. Så prangende og samtidig så delikat som tynt silkepapir. WOW-faktor!

Jeg setter stor pris på den lille engen min. Det er så fint å ha en plass hvor dansen aldri tar slutt!



13 kommentarer:

  1. Ja det är en verklig Wowfaktor på den! Så snygg. Och Dara är en jag gärna skulle ha i trädgården. Och hur fin är inte Jungfrun i det gröna, läcker. Tror jag får sätta mig ner och beställa lite frön en regnig dag:) :)
    Fin helg till dig
    Kram Maria

    SvarSlett
  2. Helt bedårende den dansen der, Jannicke! Ha en trivelig helg!

    SvarSlett
  3. Vakkert med en sånn eng!
    De røde valmuene er så nydelige :-)

    SvarSlett
  4. Så, du har eng også! Ny-y-delig!
    Sådde faktisk en engfrøblanding en gang, da jeg bodde i rekkehus. Fascinerende å se hva som dukket opp...

    SvarSlett
  5. Hej Jannicke!
    Har sått morotsblomman i år, den är så fin, gillar färgerna som skiftar i olika nyanser. Din blomsteräng är så fin, liksom dina bilder.
    Trevlig helg /Marika

    SvarSlett
  6. For en vidunderlig eng du har. Flotte bilder av valmuene. De er selvskrevne sommergjester :-) Ha en fin helg!
    Hilsen Marianne

    SvarSlett
  7. Hvor poetisk og smukt!
    Det nederste billede af de røde valmuer er et mesterværk.

    Hilsen Elna

    SvarSlett
  8. Wow-faktor var precis rätt ord :) Jag blir avundsjuk varken vallmofrön eller jungfrun kom upp där jag sådde ut dem. Kanske ska jag också sätta av en hörna där jag kan låta saker självså sig och så i själv.

    Vackert blev resultatet hos dig!

    Ha det gott! Carina

    SvarSlett
  9. Så himla fint! Vallmo kan man ju bara älska...
    Härliga blombilder som vanligt!
    Kram från Titti

    SvarSlett
  10. Hei. Tenk å kan ha en blomstereng. Engen din er flott. Fin dag til deg.
    Hilsen Hanne-Lise.

    SvarSlett
  11. Veldig enig i at kornvalmuer er en wow-faktor!

    SvarSlett
  12. Så herlig!!! Boblende flott dansesal med en strøm av små ballerinaer. Som et maleri! Herlige farger du har fanget inn. Gode vitaminpiller å tygge på!!

    SvarSlett
  13. Så grasiøst og vakkert! Helt fortryllende rett og slett. Det må være spennende å følge utviklingen i engen så lenge plantene er med og bestemmer selv.

    SvarSlett