29. september 2017

Tid for tilbakeblikk

Høsten har så langt vært mild og snill. Det er fortsatt fine dager å nyte i hagen. Samtidig kjenner jeg at tiden er inne for små tilbakeblikk på sommeren som gikk. Det gir varme og lading til å møte mørkere og kaldere dager. Jeg drømmer meg bort i cottage garden bedet mitt, som begynner å få en fin form. Dagliljer som endelig etter flere år har begynt å blomstre settes pris på.

Liljen 'Stargazer' troner majestetisk sammen med floks, rosen 'Summerwind' og en lekker Bergknapp med mørkt bladverk.

Denne floksen vokste frem i et vilniss da jeg kom til Enerhagen. Gammel og like fager.

En nyere variant med en rosafarge som trekker til seg oppmerksomhet.

Tvikattosten er tilbake etter et års pause. Velkommen skal den være! Oreganoplanten min har vokst seg til en gedigen tue. Den er stort sett dekket av summende humler.

Lekker lavendelfarge på denne riddersporen. Dessverre er navnelappen blitt borte med vinden.

Jeg har sådd mange Anisisop og blitt veldig glad i den. Passer sammen med det meste, vakker, blomsterrik og en magnet på humler. Denne liljen synes jeg kanskje er litt vel prangende, men det gjør jo ingenting. Den skal få stå.

Til slutt de rampete, bustete og uregjerlige Hestemyntene. De skaper liv og røre i hagen og det liker jeg!

Det gjorde godt med et lite tilbakeblikk. Nå ser jeg fremover mot helgen.
Ha en fin en alle sammen!




13 kommentarer:

  1. Tack för den fina tillbakablicken. Jag har också blivit så förtjust i anisisop.
    Fin helg till dig
    Kram Maria

    SvarSlett
  2. Lette, sommerlige bilder her, ja :)
    Floks er i grunnen skikkelig flotte...

    SvarSlett
  3. Så fine sommerbilder, det var godt å se. Jeg kjente varmen og lyktene ved å se på bildene dine. Deilig!
    Ønsker deg en fin helg, Jannicke.
    Turid

    SvarSlett
  4. Hei Jannicke

    Alletiders med et tilbageblik
    Monarda er også en favorit her og liljerne og Phlox ja:)

    Ha en dejlig helg

    SvarSlett
  5. Hej Jannicke!
    Härliga bilder, på vackra växter. Den lavendelfärgade riddarsporren har jag planterat några av i år. Hoppas att de visar sig nästa år igen.
    Ha en riktigt trevlig helg!
    Marika

    SvarSlett
  6. Hei Jannicke.
    Flotte bilder. Nydelige biler av floks. De er jo så flotte. God helg til deg.
    Hilsen Hanne-Lise.

    SvarSlett
  7. En riktigt skön och blommig tillbakablick...dina bilder är underbara!
    Höstkram från Titti

    SvarSlett
  8. Her er det regnvejr, så det gør godt med et tilbageblik til dejlige sommerdage og smukke blomster.
    Hav en god weekend!

    Hilsen Elna

    SvarSlett
  9. Nydelige bilder av herlige blomster. Til å bli glad av. Ha ei fin helg. Hilsen fra Liv

    SvarSlett
  10. For et nydelig cottage garden bed og din ridderspore var rålekker. Høstfloks er en favoritt her også og liljer skal det plantes flere av i høst.

    Ha en fin ny uke!

    SvarSlett
  11. You can be satisfied, your garden looks zo colourful in pink. Love the phlox. I have bought some too. They are called blue paradise and I can recommand them to you. Groetjes, Hetty

    SvarSlett
  12. Et herlig tilbakeblikk hos deg!
    Så mange fine fargekombinasjoner på Enerhagen:)
    Ønsker deg en fin ny uke:)

    SvarSlett