3. mai 2016

Vår i Botanisk hage - Del II



Jeg fortsetter vårvandringen gjennom Botanisk hage i Oslo - Den fineste og beste nabo man kan ønske seg. Jeg er takknemlig for å bo så nærmt denne fredfulle oasen midt i byens pulserende støy og larm. Sånne kontraster kan jeg like. 


Hundetann i ulike farger finner man overalt og den søte blodurten vokser i store klynger.


De tidlige tulipanene vaier forsiktig i vårvinden.


Da jeg kom til denne idylliske delen av hagen var det bare å sette seg stille ned for å nyte og la blikket og tankene flyte.....Hvilken vakker vårdag hos naboen.

14 kommentarer:

  1. Så heldig du er som bor i det området.
    Eg har spasert mange ganger i Botanisk hage,
    det er rein nytelse.

    Ha ein fin kveld.

    SvarSlett
  2. Vakre bilder:-)
    Du er heldig som har en så fantastisk nabo !
    Er alltid innom der når vi er i Oslo.
    Nyt vårdagene.
    Eirin

    SvarSlett
  3. Takker for hyggelig vandring! Ha en fortsatt fin kveld.
    Hilsen Ingeborg

    SvarSlett
  4. Fantastiska växter och fantastiska bilder!
    Agneta kram

    SvarSlett
  5. Fantastic colors. Those early tulips are so beautiful!

    SvarSlett
  6. Igen en samling smukke billeder fra Botanisk hage.

    Hilsen Elna

    SvarSlett
  7. Ser så yndig ut. Jeg bodde et år i Oslo med min søster og venninne, uten hage, uten veranda. Greide å bo ett år der uten å besøke botanisk hage, men bodde tett på Frognerparken. Et spennende år var det, men er glad vi kan bo litt landlig nå:)

    SvarSlett
  8. Så flott at du kan nyte den deilige haven i nabolaget ditt. Vakkert gjengitt her. Jeg blir så fascinert av Hundetann! (en plante som foreløpig ikke er her hos meg).

    SvarSlett
  9. Herlige vårbilder! Hundetannen blomstrer på Ringve Botaniske nå også, de er fine. Jeg har bare en sort, og den kommer litt senere. Takk for en fin runde på Tøyen:-)

    SvarSlett
  10. Hei!
    Det er en vakker hage. Flotte vårbilder du har tatt. Det er innmari deilig å sitte der og slappe av.
    Ha det godt! Anne

    SvarSlett
  11. Helt underbart! Vilken härlig granne du har.

    SvarSlett
  12. Så vakkert det er i Botanisk hage!
    Takk for at du deler :)

    SvarSlett