18. juni 2018

Duft av honning


Himmel for en vidunderlig duft som brer seg over Enerhagen for tiden. All honnør går til Honningrosen - Helenea 'Hybrida'. I år er den virkelig på sitt beste. Den strekker seg både i bredden og høyden med en overdådig blomstring. Humlene summer rundt den i ren begeistring. Det gjør jeg også! Den fortjener en aldri så lite billedras.






'Louise Odier' finner seg i at Honningrosen tar plass og den bidrar så absolutt med å forskjønne bedet.



Jeg tror rett og slett at den må flyttes til en plass der den får dominere alene. For det ser ut til at 'sky is the limit' for veksten.


God ny uke til alle sammen!

14 kommentarer:

  1. Hej Jannicke!
    Så vackert, och jag kan känna doften av den. Min är liten än så länge men den växer och har börjat blomma. Ha en fin ny vecka.
    /Marika

    SvarSlett
  2. Jeg har Lykkefund og hvilken herlig duft honningrosene har! Det er skjønt når rosene trives, Jannicke.

    SvarSlett
  3. Hei.
    Lykkefynd er nydelig når den blomstrer. Jeg har 2 av den. Ser litt pjuskete ut etter alt regnet. Nydelig sammen med Louise Odier. Fin kveld til deg.
    Hanne-Lise.

    SvarSlett
  4. Enjoy every minute of these lovely roses! They look gorgeous. Groetjes Hetty

    SvarSlett
  5. Så fin rosen din er, Jannicke! Den samme blomstrer her også. I fjor frøys den helt ned, men i år er den så fin. Synd at vi ikke kan kjenne duften på bloggen :)
    Ha en fin uke!

    SvarSlett
  6. Heisann, nydelig, jeg har en annen tur der honningrosa brer seg ut i gata og sprer herlig duft ... får kanskje ta bilde av den også... Hos deg står den helt praktfullt! Ha fine sommerdager ;:OD)

    SvarSlett
  7. Det er noen flotte bilder du legger ut. SOMMER !

    SvarSlett
  8. Hei Jannicke!
    Gu så herlig. Skulle ønske jeg kunne kjenne duften. Vet du om Hybrida er herdigere enn Lykkefunn? Tenker jeg ende med å prøve ut begge og se....
    Ønsker deg ei fin uke,
    Lena

    SvarSlett
  9. Honungsrosen är verkligen fantastiskt men den blir stor. Jag hade en som välte en stor pergola i en storm så den är inte kvar nu men jag har fröplantor av den som inte alls blir så stora.
    //Helene

    SvarSlett
  10. Underbara rosbilder med här hos mig går inte rosor så bra. Speciellt i år (och förra året) när vi har sån torka.
    Fast vackrasgt av alla bilder är den header, så snygg!
    KRAM/Susie

    SvarSlett
  11. Kjempeflott rose!
    Den vokser og trives, det er lett å se:)
    Ønsker deg en fin st.hans.

    SvarSlett
  12. Herlig rose den der altså :)

    SvarSlett
  13. Det er så man kjenner duften! Nydelig med det stativet til:)

    SvarSlett