11. september 2012

Nærblikk på sommerens blomstring


Denne Solbruden betyr noe helt spesielt for meg. 
Det var den første stauden jeg satte i jorden da jeg startet hagelivet på Enerhagen. 
Den har vokst seg så stor og vakker gjennom årene, og gir enorm 
glede og nytelse gjennom sommeren og utover høsten. 
Jeg synes den er så enkel, men samtidig så dekorerende, livlig og sterk. 
Den byr opp til dans der den står!

 Solbruden min kom til finalen i Moseplassen sin konkurranse 
"Favoritt i høsthagen 2012":)


 
Ballblom
Daglilje - Levd i hagen i minst 50 år
  
 

Gul solbrud og Pyntekorg




         




Floks - Må ha levd sitt liv i hagen i over 50 år


Primula vialii



 
                                                  



 

Flammentanz


                






 

Fredløs

Kjøpte en hvit Clematis.......


Kryptimian og lewisia
 


7 kommentarer:

  1. ...og der kom høstfavoritten min!

    (Som jeg ikke har noen plass å tilby i hagen, for hver en solflekk er opptatt av roser)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for koselig kommentar Villrose. Kanskje det dukker opp en liten plass i solen til en Solbrud i hagen din etterhvert:) Var inne og kikket på den nyyydelige lilla stokkrosen din. Jeg var jammen heldig med min første frøsåing av stokkrose i år. De står grønne og kraftige i sørveggen. Så er det bare å vente spent på blomstring til neste år....

      Slett
  2. Solbrud er en staude som absolutt burde være mer brukt! Den er jo så flott! Jeg har den ikke selv, men det endres nok snart, jeg veit nemlig akkurat hvor den skal stå :D

    Så hyggelig å ha deg med på konkurranse! Flott at du kaster deg ut i det :D

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for koselig kommentar! Jeg kan røpe at du har vært med på å inspirere meg til å starte med hageblogging:)Det blir jammen ikke lett for dere som skal velge ut årets høstfavoritt. Så utrolig mange flotte blomster. Et syn der de pranger på rekke og rad på siden din. Lykke til! Konkurranse eller ikke, Solbruden er fortsatt min hagefavoritt:)

      Slett
    2. Veldig hyggelig at jeg bidro til at du startet egen hageblogg :)

      Slett
  3. Så mange fine blomster , litt av ett syn.

    Ha en fin høstdag , Marit.

    SvarSlett
  4. Tusen takk skal du ha Marit. Det er så kjekt og inspirerende for en rykende fersk hageblogger å få sånne koselige hilsener. Flott blogg du har. Vært inne flere gangervfør og kikket:)

    SvarSlett