14. april 2013

Salig søndagsmesse....

 





Ikke ETT vårtegn ute i verden. Hagemessen derimot, bugnet av vårtegn og helgegleder.
Jeg har kost meg der i dag og tro IKKE at jeg gikk tomhendt hjem:)
Jeg kjøpte mitt livs første julerose (Helleborus).
Var ikke den fiiiiiin??!! 
Marianne fra Gartneriet Spiren i Danmark har solgt juleroser i massevis til det norske folk 
denne helgen. Hun var overveldet over interessen.




Var innom trivelige Garden living og fant disse fine primulaene. 
Ville prøve noen litt mørke sorter. 
Så havnet det visst to iris i posen - Butter sugar og Dance ballerina dance


Rosepelargonia i blomst. Fikk i tillegg med meg to Mårbacka stiklinger.

Det ble en salig messesøndag.
 Nå er det beina høyt i sofaen hvor jeg nyter mitt otium:)
Ha en fin start på uken alle sammen!

Se flere norske vårtegn hos Elin med bloggen I hagen med skauen og svenske vårtegn hos
Annica. Klikk på bildene under for å se vårtegn over hele landet både her og over grensen!
Del og nyt Helgegleder hos Vivis hagerom.

Bli med!


Vårteckensutmaning 2013

Deler også hos Macro Monday

32 kommentarer:

  1. Fantastisk! Jeg fikk med meg seks hjem, og får lyst på absolutt alle som andre fikk med seg også, i tillegg...

    Utrolig fornøyd med at Marianne solgte så godt, ikke overrasket, men veldig glad, for så kommer hun forhåpentligvis igjen :)

    SvarSlett
  2. Lekker julerose du har fått tak i, ligner min. Garden Living turde jeg ikke gå innom siden jeg ikke skulle ha stauder, hadde aldri i livet klart å gå der fra uten stauder. Nydelige Primulaer du har fått tak i også.
    Ha en fin kveld:-)j

    SvarSlett
  3. Vilken söt fräknig fröken! Vill också ha mer av den sorten. :-)

    SvarSlett
  4. Det er så bra at hun har solgt så mange juleroser, for da kommer hun kanskje igjen til neste år. Håper din vil trives hos deg :-)

    SvarSlett
  5. Jau, den Julerosa var ein skikkelig lekkerbisk. Så koselig å lese om hagemessa gjennom bloggane.....ser at du har kosa deg og gjort ein fin handel.
    Klem frå MarJE.

    SvarSlett
  6. Kjempefin helleborus!..tror denne dama fra danmark har solgt bra...skulle gjerne hatt noen jeg også..men håper hun dukker opp et annet år:)
    Ønsker deg en fin ny uke:)

    SvarSlett
  7. Mye lekkert som ble med deg hjem :) Det var mye flotte juleroser, ja. Men for meg ble det bare med titting. Ha en riktig god uke!

    SvarSlett
  8. Denne julerosen var bare helt vidunderlig! Siden Marianne var fornøyd, får vi forhåpentligvis se mer til henne her i landet også!

    SvarSlett
  9. Hei! Var det ikke morsomt å se alle julerosene? Begynte nesten å hyperventilere.
    Kjøpte flere. Deilig å glemme hvordan det ser ut ute. Ha det godt! Anne

    SvarSlett
  10. Jeg skjønner at her har jeg virkelig gått glipp av noe? Akk ja. Julerosen din var nydelig! Gratulerer!

    SvarSlett
  11. Nydelig julerose! Så deilig å være på hagemesse :-)

    SvarSlett
  12. Heisann og takk for koselig kommentar inne hos mæ.
    Du har virkelig fått handlet masse fint, ser æ.
    Kjempefine bilder.

    Ha en fin kveld.

    Lisbeth :)

    SvarSlett
  13. Fantastiskt fin din julros var och vilka fina bilder på den! Mina julrosor är utomhus och ser inte glada ut nu.....men de kommer igen:)
    Ha en skön vecka
    /Carina

    SvarSlett
  14. Har inntrykk av at folk syns det var en bra hagemesse, skulle gjerne vært der. Nydelig julerose du kjøpte.
    Ha en fin uke!

    SvarSlett
  15. På messen var det mange fine vårtegn ja. Godt det, siden de glimrer med sitt fravær utendørs. Regner hos meg i da iallefall - kanskje det kan tære litt på all snøen.
    Så mange flotte blomster du kjøpte! Nydelige planer og fine bilder du har tatt av dem:)
    Nå er vi klare - mangler bare varmen ute...

    SvarSlett
  16. Flotte bilder. Skulle gjerne vert på den messen :)

    Ha en flott dag!!

    SvarSlett
  17. Så nyyydelige Juleroser! Jeg får mere sans for Pelargoner for hvert år som går, så mange flotte typer! Hilsen Christin som også venter på våren
    ...

    SvarSlett
  18. Nydelige bilder! Jeg var også på messen og julerosene var fantastiske og tro meg, det ble noen med hjem!Hege

    SvarSlett
  19. Fantastiskt fin Julros! Visst är det härligt med mässorna, och allt fint som finns där!/ Kram Titti

    SvarSlett
  20. Vilka vackra blommor! Vad roligt att du vill vara med i vårteckensutmaningen, jag har lagt till dig i deltagarlistan och ser fram emot att få följa vårens framfart hos dig!
    Kram Annica

    SvarSlett
    Svar
    1. Så trivelig at jeg får være med å dele vårtegn. Tusen takk skal du ha. Da har jeg lenket opp denne posten til deg og til siden med alle deltakerne. Dette blir kjekt:)

      Slett
  21. Gratulerer med den nye Helleborus, vakker!

    SvarSlett
  22. Du og du for en lekker julerose!!! Gratulerer til et bra kjöp!

    SvarSlett
  23. Det er den vakreste Helleborus jeg har sett. Marit skrøt så veldig av denne damen,så jeg håper inderlig hun kommer igjen til neste år. Skjønner jeg gikk glipp av noe stort! Koser meg med din så lenge. klem

    SvarSlett
  24. Beautiful colors and flowers! Your images are gorgeous! Have a happy week!

    SvarSlett
  25. each of your flower photographs are beautiful; thanks for sharing

    SvarSlett
  26. Takk for hilsen!
    Fantastisk nydelige bilder :)

    ha en flott dag

    SvarSlett
  27. What magical shots! So gorgeous.

    SvarSlett
  28. Hei!
    Jovisst var julerosen din flott! En skikkelig lekkerbisken av en blomst! Håper den vil glede deg i mange år fremover.
    Hørtes veldig herlig ut å være på hagemesse.

    Blomterklem fra Trine

    SvarSlett