21. juli 2015

Lilla og hvitt side om side



Stjerneskjerm og Voksurt (Cerinthe). Sistnevnte er sådd av frø fra Ingvill med Romantisk hage. Den er så fin synes jeg. 


Alliumene 'Atropurpureum' og 'Graceful'


Min tre år gamle lavendel ville seg ikke i år. Ingen sommer uten, så en ny fikk plass i bedet.


Selvsådd Kornblomst og Anemone.

 

Bakkestjerne omhyllet av min nye Storkenebb 'Double Jewel'


 En eller annen Klokkeblomst og Akeleiefrøstjerne


En himmel full av stjerner! Fiolfrøstjernen er blitt over to meter høy med en sky av de vakreste og funklende stjerner.

Ha en himmelsk uke alle sammen!

16 kommentarer:

  1. Farger og fasonger helt etter mitt hjerte!
    Allium 'Atropurpureum' vil seg ikke hos meg. Undres hvorfor?

    SvarSlett
  2. Nydelige blomster og farger i sammen! Herlige bilder alle sammen! Så fin den voksklokken er. Den har jeg ikke sett før. Nydelige Allium også. Jeg må prøve ut flere av de :)

    Ha en fortsatt fin uke, Jannicke!

    SvarSlett
  3. Jeg likte godt anemonen din. Nydelig farge! Frøstjernene er så vakre. Jeg er spent på om mine blomstrer nå. Min frøstjerne Elin var ca 2 meter høy da vi dro, men ennå ikke i blomst.

    SvarSlett
  4. Hei!
    Du tar så utrolig vakre bilder av sommeren. Nydelige farger.
    Ha det så godt! Anne

    SvarSlett
  5. Lilla og hvitt...lekkert sammen!
    Sikkelig sommer over bildene du deler med oss:)
    Brunseglen er noe herk...men en kommer ikke unna,det er bare å gå hardt til verks!
    Fine dager til deg:)

    SvarSlett
  6. Så nydelige blomster og i så herlige farger. Hvite og lilla blomster er av de flotteste jeg vet :-)

    SvarSlett
  7. Hej Jannibele!
    Så mycket fint du har i din trädgård. Skira fina sommarblommor.
    Ha det fint! Marika

    SvarSlett
  8. Så nydelige bilder og for noen flotte farger :-) Jeg er veldig glad i lilla så dette var en ren nytelse!
    Ha en fortsatt fin sommeruke :-)

    SvarSlett
  9. Just lovely! Such a romantic collection of flowers. Your photos remind me of Monet`s paintings.
    Kind regards,
    Veronika

    SvarSlett
  10. Just beautiful color, flowers and photos,.
    Have a nice week.
    Greetings

    SvarSlett
  11. Vilka härliga färgkombos. Mycket fina bilder du bjuder på.
    Tack för det.
    Annika

    SvarSlett
  12. Nydelig! Og så oppdaget jeg navnet på en plante jeg har fått av en venninne. Bladene lignet på akeleie, men ikke blomsten, syntes jeg. Men så er det altså akeleie frøstjerne. Hva man lærer :-)

    SvarSlett
  13. Gorgeaus! I love astrantia! Your Ruby astrantia on the header of your blog is one I am looking for to add to my garden!
    Love the white, pink purple combination!

    SvarSlett
  14. Du og du så mange fine blomster du har.
    Og med slike nydelege fargar !

    Ynskjer deg fine sommardagar vidare.
    Klem frå Anne-Mari

    SvarSlett
  15. For noen nydelige lilla blomster!! Og hvite!! Så søte sorter, og knallfine blomster. Juli måned er tydeligvis en fantastisk tid på Enerhagen!!

    SvarSlett
  16. I love the last flower in this post! You have a wide variety of purple flowers in your garden. It is wonderful!

    SvarSlett