14. juli 2015

Nellikenes renessanse


 

Busknelliker og andre (pakke)nelliker dukker opp på Enerhagen. De fleste av dem gjør det uten min hjelp, men til min store glede. Busknellikene ser ut til å dukke opp på de underligste steder og med nye farger fra år til år. Jeg får mer og mer hjerte for dem.



Til høyre en tofarget lav nelliktue som brer om seg. Denne kjøpte jeg for noen år siden. Så søt at.




 Denne to-åringen ser ut til å ville bli eldre i steinbedet mitt. Tok litt tid å bli begeistret for nellikene igjen, men det skjedde:) Gikk meg nok litt lei av dem på 80-tallet, da de fantes i enhver bukett. Nå er det bare å erkjenne at de har fått sin renessanse hos meg. 

Ha en god uke alle sammen!

11 kommentarer:

  1. Gillar Borstnejlikor, de är svåra att hitta, och jag är dålig på att så. En Sooty har jag, som återkommer varje år, och en ny röd för i år. Är så glad för dem. Att de blir så olika och finns i många färgkombinationer är en del av tjusningen.
    Dina är fina. Ha det fint! Marika

    SvarSlett
  2. Jeg har også fått sansen for nelliker og liker godt at busknellikene frøsår seg selv. Mye fint i hagen din.

    SvarSlett
  3. Nellik er nydeleg.
    Og så mange variantar.m
    Eg har også hatt slike som kom att år etter år, men no er dei borte.

    God sommar vidare :)
    Her regna det som vanleg...

    SvarSlett
  4. Fine bilder av nellik ! Jeg må liksom bare ha det noen steder i hagen, og de toårige kommer fortsatt igjen etter 4 år :-)
    Ha en fortsatt fin uke.
    Eirin.

    SvarSlett
  5. Jag gillar nejlikor. Fina färger på dina. Ha det gott!

    SvarSlett
  6. Jeg synes busknellikene er fine, og jeg har planer om å skaffe meg noen,

    SvarSlett
  7. Ja, nellikene er flotte. Har i år "oppdaget" dem og har fått meg ett par stykker.
    Ha en fin dag :)

    SvarSlett
  8. Ja, nellikene er flotte. Har i år "oppdaget" dem og har fått meg ett par stykker.
    Ha en fin dag :)

    SvarSlett
  9. Ja, nellikene er flotte. Har i år "oppdaget" dem og har fått meg ett par stykker.
    Ha en fin dag :)

    SvarSlett
  10. Ja jeg er så enig med deg...disse busk nellikenen er nydelige og passer i gamle hager også.Fargene står så fint til roser og malva:)
    Fine sommerdager til deg:)

    SvarSlett
  11. Herlige nelliker, de er så søte og upretensiøse! Jeg har noen knakende fine nelliker i hagen min som jeg fikk fra deg. Har bare ikke fått somlet meg til å ta bilde av dem ennå. Fargene er helt perfekte i alle fall, og jeg er supertakknemlig!!

    SvarSlett