5. mai 2018

Våren og jeg er her igjen


Så kom det atter en vår og jeg har våknet til live sammen med den. Endelig er jeg tilbake i hagebloggverden og det kjennes så godt. Jeg har savnet dere. Det har vært en lang og litt traurig vinter, med kronisk betennelse i begge armer. Har ikke hatt evne eller overskudd til å skrive. Nå er heldigvis dvalen og døsen over, både i hagen og hos meg. Jeg må si at jeg lurte en stund på om vinteren noensinne skulle løsne på sitt kalde grep i år. Våren lot seg som sedvanlig ikke stoppe og den har nå omfavnet Enerhagen med all sin skjønnhet og kraft. Ser den har gjort det samme hos dere. Nytelsene står i kø fremover.




I løpet av to uker forvandlet hagen seg fra et hvitt vinterland til en grønn og fargerik oase.  Jeg rakk såvidt å få med meg våririsene 'Clairette' og 'Purple Gem' i blomst.


Kubjellene er det skjønneste vårtegn for meg. Jeg tilbringer mye tid på å beundre og stryke den myke dunete pelsen deres. Den rosa var første bjelle som ringte inn i år. 


Dette var de eneste krokusene som fortsatt sto i blomst da jeg kom til Enerhagen etter vinterdvalen.


Scilla bifolia plantet jeg i  plenen i fjor og de ble virkelig fine. Håper de formerer seg raust. 


Den hvite blåveisen er meg kjær og hver vår sender jeg takknemlige tanker til hagevennen jeg fikk den av. Muscari 'Sunrise' svikter aldri. 




Tror Julerosen til venstre en 'Double Ellen Pink', flankert av 'Niger'


Ingen vår uten mine navnløse Primula. Å, så godt det er å være i gang igjen. Gleder meg til å besøke dere alle som en. Ha en vidunderlig vår og god helg!




27 kommentarer:

  1. Våren kommer alltid, den, om enn forsinket.
    Koselig at du er tilbake :) Skal se at energien kommer med vårblomstene.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hej, jag är Theresa Williams Efter att ha varit i relation till Anderson i åratal, bröt han upp med mig, gjorde jag allt för att få tillbaka honom, men allt var förgäves, jag ville ha honom tillbaka så mycket på grund av den kärlek jag har för honom, Jag bad honom med allt, jag gjorde löften men han vägrade. Jag förklarade mitt problem för min vän och hon föreslog att jag hellre skulle kontakta en stavningskrock som kunde hjälpa mig att ställa en stavning för att få tillbaka honom, men jag är den typ som aldrig trodde att jag stavat, jag hade inget annat val än att prova det, jag mailade stavningskanalen och han sa till mig att det inte var något problem att allt kommer att vara bra innan tre dagar, att min ex kommer tillbaka till mig innan tre dagar, han kastade stavningen och förvånansvärt den andra dagen, det var runt 16:00. Min ex ringde mig, jag var så förvånad, jag svarade samtalet och allt han sa var att han var så ledsen för allt som hände att han ville att jag skulle återvända till honom, att han älskar mig så mycket. Jag var så glad och gick till honom som var hur vi började leva tillsammans lyckligt igen. Sedan dess har jag lovat att någon jag vet som har ett förhållande problem, skulle jag vara till hjälp för en sådan person genom att referera honom eller henne till den enda verkliga och kraftfulla stavningskastern som hjälpt mig med mitt eget problem. Hans email: {drogunduspellcaster@gmail.com} du kan maila honom om du behöver hjälp i ditt förhållande eller något annat fall.
      1) kärleksspell
      2) Lost Love Spells
      3) Skilsmässa Spells
      4) Äktenskapsstavar
      5) Bindande stavar
      6) Breakup Spells
      7) Förvisa en tidigare älskare.
      8.) Du vill bli befordrad på ditt kontor
      9) vill tillfredsställa din älskare
      Kontakta den här stora mannen om du har något problem för en bestående lösning
      genom {drogunduspellcaster@gmail.com}

      Slett
  2. Hei.
    Koselig at du er tilbake. Det har vært en hard vinter og kald vår. Nå er endelig varmen her. God helg.
    Hanne-Lise.

    SvarSlett
  3. Vi er glade for at du er tilbake!

    SvarSlett
  4. Velkommen tilbage, du har været savnet.
    Våren giver ny energi og ny inspiration til vintertrætte havefolk. Jeg glæder mig til en ny havesæson med billeder fra enerhagen.

    Hilsen Elna

    SvarSlett
  5. Så koselig at du er tilbake i bloggverden igjen. Det er en hyggelig verden, og jeg er der hele tiden :)
    Endelig er det vår, og flotte bilder du viser! Nydelig primula du viser til slutt.
    God helg!

    SvarSlett
  6. Fint med våren ja,
    og du har virkelig fått fram det vakre i krokusen med det bildet.

    SvarSlett
  7. Godt at den lange vinteren er over. Vakre bilder av vårblomster fra Enerhagen.

    Ha en fin dag!

    SvarSlett
  8. Hej!
    Så trevligt att du är tillbaka, med dina vackra bilder från trädgården.
    Det är mycket som händer där ute nu, något nytt varje dag.
    Ha en fin söndag /Marika

    SvarSlett
  9. I love spring, nature offers us all its beauty, color and charm.
    Wonderful photos.
    HAve a nice Sunday
    Many greetings
    Maria
    Divagar Sobre Tudo um Pouco

    SvarSlett
  10. Beautiful photos of lovely flowers.

    SvarSlett
  11. Hei Jannicke!
    Vakre vårbilder fra vårhagen din. Pass på armene dine og skriv bare litt av gangen.
    Veldig hyggelig at du er tilbake. Ha det godt! Anne

    SvarSlett
  12. Så fint med vår i Enerhagen, og at du våkner til liv:-) Hyggelig at du er tilbake.
    Her overøser primulaene våre med blomster i år, og det dukker opp stadig nye kubjeller.
    Nyt vårdagene i byen og i Enerhagen/Eirin

    SvarSlett
  13. Så nydelige bilder og så hyggelig å høre at du er tilbake og i bedre form. Ha ei fin våruke. Hilsen fra Liv

    SvarSlett
  14. Sååå glad vi blir, både for at våren og DU er her igjen!
    Flotte bilder:)

    SvarSlett
  15. Det er trist at du sliter med betennelser i armene dine, Jannicke, og denne vinteren har vært svært hard. No livnar det i lundar, og i kropp og sjel! Det gjør så godt for kropp og humør, merker jeg. Veldig hyggelig at du er tilbake! For noen utrolige skjønnheter du viser i dag, og på bare den eminente måten som du kan, Jeg vet nesten ikke hva jeg skal velge, men det må bli den rosa kubjellen. (Jeg tror jeg har samme primula som deg og min er også navnløs)
    Ønsker deg gode maidager,
    Vigdis

    SvarSlett
  16. Vilka vackra vårblommor du bjuder på. Mysigt att få följa med på en runda i din fina trädgård igen.

    Tråkigt att höra om att du har ont i armarna. Hoppas det blir bättre nu när våren äntligen kommit.

    Önskar dig en fortsatt fin majvecka!
    Anna-Karin

    SvarSlett
  17. Heia. Velkommen tilbake :)
    Nydelige vårbilder. Tror jeg må kjøpe meg noen pulsatilla - kubjeller? jeg også. De kommer jo med nydelige farger på våren når man trenger fargene som mest.
    Ha ei flott uke,
    Lena

    SvarSlett
  18. Ja äntligen är den här - våren! Så efterlängtad...
    Härliga bilder du bjuder på, man blir helt enkelt lycklig :)
    Kram från Titti

    SvarSlett
  19. Beautiful picture.
    https://openjsonfiles.com/

    SvarSlett
  20. Open apk files on several devices with detailed information from this website

    SvarSlett
  21. Wonderful information odin download for samsung , thanks for sharing with us

    SvarSlett