28. august 2016

Et snev av høstlige sommertoner


  
I år hadde jeg bestemt meg for å plante litt mer i krukker. Jeg pleier å være litt sparsommelig på den fronten, da det gjerne er lengre perioder vi ikke er på Enerhagen og ikke alltid kan stole på overvanneren:) Ved den gamle låven plantet jeg i lys orange/fersken og dyp rød/burgunder. Det ble en fin symfoni og kombinasjon synes jeg.





Her er kroken litt tidligere i sommer. Skjønner ikke hvorfor jeg ikke spanderte noen bilder når det var litt flere krukker og blomstring der. Jaja... 


Denne nydelige Løvemunnen har jeg sådd av frø jeg fikk fra Ingvill med bloggen Rustikk hage. Rålekker! Skal sikre meg noen frø fra disse.


Sørgescabiosa 'Magic night' sår jeg hvert år. De dekorerer så fint blant andre planter og finnes i de fleste bed. Violkongslys har det også blitt flere av hos meg. 'Clementine' er ny av året. Delikat farge.

 

Meningen var å sette flere krukker med Dahlia i samme fargenyanser bort i kroken etterhvert som de kom i blomst....Som noen av dere kanskje har lest i tidligere innlegg, så har det ikke vært mye blomstring å spore. Her er 'Nuit D'ete' og  'Natal' med hver sin enslige blomst. 


 Til slutt en liten bukett med disse høstlige sommertonene! Det blir nok en da capo til neste år. I dag kjente jeg snev av høst som kom. Litt vemodig å tenke på at sommeren er på hell, men høsten er jo også en fin tid.

Ha en fin ny uke alle sammen.

17 kommentarer:

  1. Kære Jannicke
    Dejligt indlæg om din passion for planter. Hvor ser det fantastisk ud i dine krukker!
    Flotte sammensætninger!

    Kærlig hilsen
    JetteMajken

    SvarSlett
  2. Nydelig farger hos deg og fint i dine krukker ! Og sant som du sier at det er litt vemodig at sommeren snart er over men høsten er utrolig vakker hvis bare været er litt med oss.
    Ha en fin uke !!
    Mvh AnneKa

    SvarSlett
  3. Så fine farger . Nydelig !
    Hs en fin kveld .
    Klem Christina

    SvarSlett
  4. Hvor har du smukke blomster. Så flot farver klæder hinanden. Smukt. Flot Løvemund og "Clementine" er meget yndig. Den vil jeg se efter.

    SvarSlett
  5. Skikkelig lekkert! Fint å se kombinasjoner i varme farger.

    SvarSlett
  6. wunderschöne Farbzusammenstellungen.
    LG Eveline

    SvarSlett
  7. Nydelige fargekombinasjoner!! Og slike lekre bilder da!
    Her var det tips å hente for meg som liker sånne farger :-)Er vi like heldige som i fjor blir det en lang og varm høst, jeg krysser nå fingrene for det jeg da, for neimen om jeg vil avslutte sesongen ennå!!
    Ønsker deg en fin ny uke :-)

    SvarSlett
  8. Jeg syns også det var noen fine fargekombinasjoner, jeg liker jo veldig godt å plante i krukker i kombinasjon med bed. Ha en fin dag, hilsen Ingeborg

    SvarSlett
  9. Dette var jo veldig vakre farger. Sørgescabiosa får jeg av en el annen merkelig grunn ikke til å gro. Synd, for den er så fin.

    SvarSlett
  10. Dette var jo veldig vakre farger. Sørgescabiosa får jeg av en el annen merkelig grunn ikke til å gro. Synd, for den er så fin.

    SvarSlett
  11. Alldeles underbara färgkombinationer.
    Ha det fint /Marika

    SvarSlett
  12. Vilka härliga färger! Helt i min smak. Och jättefina bilder!

    SvarSlett
  13. This is a beautiful colour combination. The pictures, super! Love it. Groetjes Hetty

    SvarSlett
  14. Hvor ser det smukt ud! Det er ret specielle farvesammensætninger, og det kræver meget farvesans at kunne skabe så skønne krukker. Også virkelig lækre billeder.
    God uge til dig også!

    Hilsen Elna

    SvarSlett
  15. Great post and photos! Also check this site http://samsec.fi/palovaroitinjarjestelma/ and read about fire alarm systems.

    SvarSlett
  16. Veldig vakre blomster, verdt å ha

    SvarSlett