25. august 2017

Andre roserunde


"Den siste rosen, sto i kveldens blå, da hun den siste sommerfuglen så.
Og rosen sa: Nu er vår sommer slutt og mine kronblad strøs for stormen ut."

Barndomsminnene strømmer på. Min kjære farmor pleide å synge denne sangen til meg. Jeg elsket den! Hun har fortalt at noen ganger prøvde hun å hoppe over noen vers, men jeg lot meg ikke lure:)

Jeg nyter rosene som byr på atter en blomstring denne sommeren. Om enn ikke like kraftig, men hva gjør vel det?! De har en helt egen sarthet over seg i andre runde. Se bare på skjønne 'Mary Rose'.


'Princess Alexandra of Kent'


Siste vers fra 'Summer Song'. Jeg håper og tror det kan bli et langt vers.


Diamantbekledd 'L D Braithwaite' lyser som en fyrlykt i sensommerskumringen.

 

Mild fønvind fra 'Summerwind'


 Duse 'Bonica' og prangende 'Romanze'. Sånne kontraster setter jeg stor pris på.


Årets gledelige nykommer er 'William Baffin'. Den står fortsatt i potten sin, fordi den skal få overta plassen til en annen rose som trenger litt bedre kår. William skal være en litt tøffere type har jeg forstått.


Bunndekkeren 'Sommermärchen' svikter aldri. Tettpakket med blomster. 
 

Til slutt flammerosene mine 'Flora Danica' og en ildrød uten navn.

Håper andre runden vil vare en stund. Ikke meg i mot.

Ha en behagelig helg alle sammen!




16 kommentarer:

  1. Så nydelige roser! Helt fantastisk at de er så flotte nå, du må være utrolig god med roser. Jeg er kjempeimponert.
    Ønsker deg også en flott helg!
    Hilsen fra Turid

    SvarSlett
  2. Så fina Rosor du har och det är verkligen trevligt att de även blommar på sensommaren för även då behöver vi fägring när sommaren övergår till höst.William Buffin har jag i min trädgård och den gör mig inte besviken även Bonica finns hos mig även den är rikblommande och gör så ända in i hösten.Önskar Dig en fin helg/Margareta

    SvarSlett
  3. Hoppas din andra rosenrunda blir lång, de är så vackra allihop.
    Ha en fin helg
    Kram Maria

    SvarSlett
  4. Dette var et innlegg å se tilbake på og varme seg på foran peisen i vinter! For en fargebonanza. Og jeg må bare si at farmor-sang er undervurdert. Sov du lille spire ung, gikk det på her! Rosene var i alle fall nevnt, også her! He he. Hurra for alle farmorer! Og mormorer!!! klem fra ingvill

    SvarSlett
  5. Så mye vakkert! Skulle gjerne hørt hele sangen også. Hva heter den? Jeg kan jo google..
    William er en hardhaus. Han klarer seg fint hos meg, blomstrer jevnt og trutt, men blir litt pjusk i bladverket utpå sommeren.
    Riktig god helg :)

    SvarSlett
  6. Hei. Åh som jeg misunner deg. Nydelige bilder. Det er flere knopper på rosene her. Håper de springer ut, og at vi kan få litt varmere vær. God helg til deg.
    Hilsen Hanne-Lise.

    SvarSlett
  7. Når jeg ser bildene dine skulle jeg gjerne hatt litt flere roser. I år er første året det ser ut til at vi får til rosene, og noen blomstrer jevnt og trutt.
    Flora Danica er satt på ønskelisten.:-)
    Ha en fin helg/Eirin

    SvarSlett
  8. Flotte roser hos deg! Mary Rose er så nydelig. Godt at de trives så fint hos deg.
    God helg, Jannicke!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takket være deg jeg har Mary Rose:)

      Slett
  9. Visst kom de med nytt flor, tross en sen vår og ikkke akkurat så varm sommer :)
    Vakkert, vakkert!

    SvarSlett
  10. Flotte roser! De ser sunde ud med fine grønne blade. Håber blomstringen vil vare ved i lang tid.
    Du må også have en god weekend!

    Hilsen Elna

    SvarSlett
  11. Hej Jannicke!
    Vilken fantastisk blomning dina rosor bjuder på. Vacker text på visan.
    "Bli her hos meg du vakre sommerfugl, når høsten raser hviler du skjul. Men sommerfuglen enset ikke det, han løftet vingene og fløy av sted."
    Hoppas vi får njuta av blommorna ett tag till, fjärilarna har nog redan flyttat för det är inte många som synts till.
    Trevlig helg /Marika

    SvarSlett
  12. Nydelig, nydelig! Jeg bare elsker sånne blogginnlegg med flotte roser og dine er jo noen prakteksemplarer. Nydelige bilder :-)
    Ha en fin ny uke :-)

    SvarSlett