26. juni 2016

Små glimt



Jeg har ikke vært så flittig med kameraet mitt denne våren. Har hatt hendene fylt med spade og jord. Så er det innimellom godt å hvile blikket på hagen uten kamera. Litt knipsing her og der har det blitt. Deler noe små glimt fra de siste ukene.  
  
 

Storkenebb 'Raven' og Akeleiefrøstjerne kledd i morgenfriske regndråper.


Hjertebedet som jeg laget til minne etter 22. juli hendelsen, blomstrer vakkert. Vi må aldri glemme.


Bedene mot både sør og nord er i full gang. 


Neimen....jaggu snek det seg inn akelier også i dette innlegget:)
 


Mine to kjære Ballblomster. Den ene så dus og diskret. Den andre så energisk og fargerik. Liker sånne kontraster i hagen. Det gjenspeiler livet, tenker jeg.

Ha en fin ny uke alle sammen!



10 kommentarer:

  1. Jeg er helt enig med deg, kontraster i hagen er supert! Den lysegule ballblomen var nydelig, har du navnet på den? Her i Bergen har regnet øst ned i flere dsger nå, så det blir lite hagekos. Men den tomme brønnen fylles med vann, så kan livet igjen bli normalt! Ha en fin mandag! Klem fra Anne-Kristin

    SvarSlett
  2. Jeg er enig med Anne-Kristin; den lysegule ballblommen er helt nydelig!

    SvarSlett
  3. Flott med eget 22. Juli bed! Vi må ikke glemme, nei...
    Lysegul ballblom er helt nydelig!

    Ha en ny fin uke, Jannicke!

    SvarSlett
  4. Nydeleg minne-bed.
    Du har så mange fine planter at det må vere ei fryd å
    rusle rundt i hagen og nyte.

    SvarSlett
  5. Hei Jannicke!
    Blir alltid så imponert over lyset i bildene dine. Vakkert. 22 juli er en dato som har etset seg fast. Lykke, lykke til på søndag!
    Ha det godt! Anne

    SvarSlett
  6. Så fine glimt! Å så flott med det minnebedet, vi glemmer aldri!

    SvarSlett
  7. Kjekt å se, lykke til på søndag, det blir nok fint.
    Hilsen Ingeborg

    SvarSlett
  8. Herlige bilder! Bra at det blomstrer like godt mot sør som mot nord hos deg. Du har så mange skjønne, gammeldagse stauder i gode farger! Frodig og fargerikt. Fantastisk blomstring.

    SvarSlett
  9. Hei! Flotte bilder som alltid, godt at du fikk knipset i alle fall litt :) Jeg er veldig glad i Alabaster, din sarte ballblom minner om den, men det finnes flere sorter i den fargetonen. Ha en flott sommer!

    SvarSlett
  10. Mmmmm, vilka fina bilder! jag njuter av varenda en! Agneta kram

    SvarSlett