1. september 2013

En rose....er en rose? Helgegleder

Kong Vinter ga flere av rosene mine nådeløs behandling. Med andre ord: DØDEN.
Desto større blir da gleden over de som kom seg helskinnet gjennom. 
Her kommer overleverne.
 Underlig at det bare er de røde og hvite som står igjen...


"Schneewittchen", som i år har fått et rosa skjær over seg. 
Skal visst være vanlig ved gjenblomstring?
 

"Allotria"


Denne ukjente har store og meget velduftende blomster
 og trives utmerket til tross for stusselige solforhold.


Ukjent rød som minner litt om Allotriaen og som kommer litt tidlig på sommeren.


Klatrerosen "Flammentanz" ble satt kraftig tilbake i år, 
men den kommer med freidig mot:)
Jeg har også to Santana klatreroser som ha overlevd, men de må vokse på nytt. 
Så ingen blomster i år.

Jeg gleder meg som sagt stort over tøffingene, men synes jeg måtte spe på med nye roser i andre farger. Nykomlingene får et eget innlegg litt senere. 


Deler hos Vivis hagerom som er i gang med Helgegleder igjen. 
Nyt og del dere også. Ha en gledelig helg!

17 kommentarer:

  1. Hei
    Ja, vinteren kan være hard mot rosene. Jeg mistet også noen i vinter. Jeg tvilte lenge på om New Dawn ville blomstre i år, men nå står den så fin.
    Kjempe flotte er de rosene som overlevde hos deg. Også kan vi jo kjøpe nye, der det ble hull :)))

    Kjempe fin helgeglede du viser. Roser er bare helt perfekt.

    Ønsker deg en fin søndag. klem

    SvarSlett
  2. Pussig at bare de hvite og røde overlevde. Jeg mistet mine rosa 'Redoute', men har heldigvis igjen i alle farger..
    Klart du måtte skaffe noen nye :-)

    SvarSlett
  3. Rosene dine er fantastisk flotte! Godt noen kom seg gjennom vinteren. Fine bilder du har tatt av dem.
    God søndag!

    SvarSlett
  4. Hej Jannibele

    Ja, der går jo noget til engang imellem. Det var en del af de engelske gule, der røg hos mig. Så må vi plante noget nyt. Dine hvide og røde roser ser sunde og flotte ud. Fine rosencollager du har lavet.
    God søndag!
    Venlig Hilsen
    jetteMajken

    SvarSlett
  5. Vinteren var hard her også.
    Bildene dine viser at jeg absolutt trenger roser i hagen. Nydelige roser.

    Ha en fin dag.
    Klem

    SvarSlett
  6. Så stilige collager du har laget! Nydelige roser. Jeg driver og samler frø til deg. Det meste er på plass, jeg mangler bare løvemunn. :)

    SvarSlett
  7. Vilka fina rosor! Vi hade ju en förskräcklig senvinter som tog mycket i trädgården, bl a några rosor. Det är nästan så man sörjer dom!
    Agneta kram

    SvarSlett
  8. Hei! Men rosene som har overlevd den brutale og lange vinteren, er kjempefine.
    'Schneewittchen' var de aller første rosene vi planta. De er dessverre døde for en del år siden. Ser dem for meg. Nydelig bladverk og blomster. Ha en god natt! Anne

    SvarSlett
  9. Glömde - New Dawn klarar lite skugga, men lite sol måste den ha, i alla fall halva dagen har jag hört. Och Hardangervidda, ja, är det inte underbart! Därför sitter också bilderna i kanten på min blogg, vackraste stället på jorden måste det vara. När jag blir fullkomligt oberoende av allting då drar jag dit för gott!
    Kram igen

    SvarSlett
  10. Lovely roses! So beautiful!

    SvarSlett
  11. Så flotte bilder av rosene dine i hagen! Det var mange roser som dødde her også i vinter, men Schneewittchen overlevde her også utrolig nok.
    Den er en vakker rose!

    SvarSlett
  12. Nydelige rosebilder!! Trist når vinteren tar knekken på hagegledene våre, men stas når noen står igjen og blomstrer for fullt! :)
    Nyt rosene! :)

    SvarSlett
  13. Masse fine roser hos deg!
    Er selv veldig glad for Schneewittchen som jeg plantet i vår...så fin:)
    Fin kveld til deg:))

    SvarSlett
  14. Så nydelige de er de som overlevde da...
    Det var en tøff vinter ja, men forhåpentligvis blir det lenge til neste gang vinteren blir like vanskelig for hagen.
    Lykke til med nykommerne.

    SvarSlett
  15. Ja, det var verkligen en hård vinter för växterna, men man blir desto gladare för dem som överlevt! Vackra bilder som vanligt!/ Kram Titti

    SvarSlett
  16. Ja, det var verkligen en hård vinter för växterna, men man blir desto gladare för dem som överlevt! Vackra bilder som vanligt!/ Kram Titti

    SvarSlett
  17. Sweet little roses, the first one are gorgeous color.

    SvarSlett