20. september 2013

Blommig fredag

Ukens tema hos Blommig fredag er "Hvis jeg var en blomst, skulle jeg være en..."


Når velduftende erteblomster kryper grasiøst oppover vegger og brer seg langt utover amplenes bredder...Da, ja da blir man fylt av av en overveldende lykkefølelse.
Da skulle jeg vært en erteblomst!

 

Så sarte og delikate, men samtidig så tøffe og sterke. 
Et bredt spekter av lekre farger som forskjønnes av lyset. 
Dufter som følger forsiktig etter deg og stryker deg på kinnet.
Da skulle jeg vært en erteblomst!



Hvert år lurer jeg på om det er erteblomstene jeg kan prioritere å bruke den meget begreneste såplassen i heimen til.....Skal slutte å lure på det...
Prinsessene på erten ender alltid opp med en sikker plass på 1. klasse:)
Da skulle jeg vært en erteblomst!


Man kan plukke og plukke og plukke og plukke dem hele sommeren. 
Enorm blomsterproduksjon.Til stor forlystelse for både øye og nese. 
Da skulle jeg vært en erteblomst!
 


Hvilken blomst ville du vært?
Del og nyt ved å klikke på bildet under.
Ha en fornøyelig helg!



Weekend flowers   Today's Flowers
Ganz Nah Dran

31 kommentarer:

  1. Många härliga bilder på luktärter! Älskar doften av dem...
    Ha en skön fredag!
    Kram Eva, Tinibelli

    SvarSlett
  2. Godt valg! Erteblomster er vakre og dufter så herlig. Ha en fin helg!

    SvarSlett
  3. Vad roligt det är att läsa era jämförelser med blommor att kunna hitta sin egen är ju kanon. Önskade att jag kände er alla, nu kan jag ju lite om dig
    Ha en fin fredag
    Kram Meta

    SvarSlett
  4. Vackra bilder och härlig tolkning....=)
    Luktärten känns som du...!!!

    Ha en skön helg !

    Kram Ninni

    SvarSlett
  5. Underbar tolkning!!!För visst vill man vara en luktärt:)
    Ha en underbar dag!!

    SvarSlett
  6. Jeg kan godt forstå du ville være en lathyrus, for den er da skøn med farver og krøller. Dejligt at se på dine billeder.
    God Weekend!
    JetteMajken

    SvarSlett
  7. Du är både söt och väldoftande då;) Visst är det härlig och tacksam luktärten. Ha en fin helg. /Anette

    SvarSlett
  8. Inte så dumt att vara prinsessan på ärten!
    Luktärtor är verkligen läckra, och så doftar de så gott!

    Ha en trevlig helg!
    /Ruben

    SvarSlett
  9. Hello,

    this is such a wonderful photo series !

    Awesome :)

    Greetings from Germany

    SvarSlett
  10. Många vackra bilder på en vacker blomma
    ja, vem skulle inte vilja vara en luktärt
    ha det så bra
    maggan

    SvarSlett
  11. Love all the colours! Wonderful!

    SvarSlett
  12. Nydelig skrevet som vanlig. Og surprise: I dag var endelig løvemunnen klar! Nå har jeg høstet frø. De ligger til tørk i ei skål på hylla. Sender dem en av de nærmeste dagene! :):);)

    SvarSlett
  13. PS: Nydelige bilder av erteblomster!

    SvarSlett
  14. erteblomst er fint, mine står i blomst og. Luktar himmelsk. Eg kunne tenke meg å vere ein blome som duftar og som står lenge og som tåler vind og regn. Fins den?

    SvarSlett
  15. Ja det är en härlig blomma att vara! :)

    SvarSlett
  16. Great series of shots, Sweat Peas come in such a wonderful array of colours.

    SvarSlett
  17. Jeg elsker erteblomster=) Det er mange grunner til det, men de har volum, søte blomster og lukter fantastisk=) Håper du får ei koselig helg=) Vibeke

    SvarSlett
  18. Härliga färger på dina luktärter. Ha en skön helg!

    SvarSlett
  19. Fin tolkning och fina bilder!
    En skön helg önskar EL

    SvarSlett
  20. Nydelige bilder! Syns nesten jeg kjenner duften helt hit.
    Ha en fortsatt fin helg!

    SvarSlett
  21. Fina foton och fin tollkning. Prinsessan på ärten gillade jag sååååå mycket när jag var liten flicka :))

    Kram

    SvarSlett
  22. Åh, luktärtor är ju så härliga! De är så vackra och luktar så gott. Dina bilder är underbara!
    Ha det fint,
    Carina

    SvarSlett
  23. Fina bilder på en fantastisk väldoftande växt. Ha det gott/Marika

    SvarSlett
  24. Wonderful flowers. Hey smell so well ♥
    Many greetings Sabine

    Mein Photoblog

    SvarSlett
  25. I can't read your blog, but these look like sweet peas. My Nana loved them. Thank you for sharing!

    SvarSlett
  26. Vakre..vakre erteblomster!
    Jeg har fortsatt noen hvite som blomstrer...de er utholdene til langt på høsten..og duften er jo bare fantastisk:))
    God ny uke:))

    SvarSlett
  27. Mmm, luktärtor är så vackra! Bra val!
    Kram Hélena

    SvarSlett
  28. Fantastiske bilder og godt valg!:-)

    SvarSlett