10. september 2013

En hyllest til Ringblomsten!



 Tusen takk til Anne på Moseplassen som løfter Ringblomsten frem i solen. 
Det har den virkelig fortjent.
Jeg lot meg ikke be to ganger om å følge oppfordringen hennes! 

Ringblomsten har fulgt meg trofast fra barns ben av. Ingen sommer hos meg uten den!
Jeg har hyllet ringblomsten i tidligere innlegg 
og står ved at det enkle ofte er det vakreste.


Som dere ser av bildene er det ikke bare jeg som har et nært forhold til den:)


Jeg sår dem absolutt overalt i hagen. 


Ringblomsten sørger for at jeg kan lage bukett etter bukett 
gjennom hele sommeren og utover høsten.


 


Den er like skjønn enten den er alene, sammen med sine likesinnede eller andre blomster.



  

Jeg tror den er spesielt begeistret for å trone sammen med kornblomsten.


Det gjorde godt å få løfte frem Ringblomsten i et billedras.
Bli med å følge Annes oppfordring du også da.

13 kommentarer:

  1. Hej Jannibele
    Fantastisk skønt indlæg du har lavet. Hvor er de dog bare fine sammen med de blå kornblomster!
    Hvor er det dejligt,at du bare sår dem allesteder.
    Kærlig Hilsen
    Jette

    SvarSlett
  2. Kjekt at det er flere som hyller Ringblomster, flotte bilder du har tatt!

    SvarSlett
  3. Vilka fina ringblommor du har, färgerna är ljuvliga. Jag lyckas inte med odling av dom, jag tror det blev endast ett par i år!
    Agneta kram

    SvarSlett
  4. Så vakkert. Mange minner fra farmors hage. I dag får du vise deg frem på min hage facebooksiden som du finner via min blogg :)

    SvarSlett
  5. Nydelige bilder du har tatt! Ringblomster er så flotte!
    Jeg fikk ikke somlet meg til å så i år, men det skal jeg til våren igjen. Frø har jeg, og nå er de forskjellinge samlet i en pose så de skal være lett å finne fram.
    Ha en fortsatt fin tirsdag!

    SvarSlett
  6. Så flotte bilder=) Likte veldig godt det med sommerfuglen på. Ringblomster står på ønskelista til neste år=) Vibeke

    SvarSlett
  7. Kjempeflotte bilder du har tatt! Både med og uten insekt på : )

    SvarSlett
  8. Hei! Måtte jeg velge en blomst å ta med meg til en øde øy, måtte det bli ringblomst. Og så ville jeg bedt tynt om å få med meg en kornblomst. Nydelige bilder av begge. Ha det så godt! Anne

    SvarSlett
  9. Ringblommor står på önskelistan nästa år. Man blir så uppiggad av att titta på deras glada färger. Så fint arrangemanget med de små äggkopparna(?) med blåklinten som kontrast är. Flugbilden är suverän!

    SvarSlett
  10. Jag gillar verkligen ringblommor, men de trivs inte hos mig. Passar på att njuta av dina fina bilder i stället. :)

    Kul att du gillade "Navajo Sunset". Jag tror inte det är så svårt att hitta frön, jag beställde från Odla.nu - men jag vet inte om de säljer till Norge. Varför inte kolla?

    SvarSlett
  11. Absolutely gorgeous shots! All the flowers and also the butterflies .... great!!

    SvarSlett
  12. Kjære vene, Jannibele. Er målløs over disse vakre bildene. For noen flotte blinkskudd av nydelige ringblomster! Søte små blomster, men likevel med stor sprengkraft.

    SvarSlett