18. september 2013

Løkfesten er i gang - Del 1

Har jeg sagt at i år skal jeg ikke bestille så mange løker??!! 
Kan godt være, men jeg kom visst til å skifte mening. Det er da ikke på løkfronten man trenger å vise måtehold vel:)
Jeg prøver meg på to nye leverandører i år:
Norske Planteriket og danske Blomsterverden.
Sistnevnte har nylig begynt å sende til Sverige (ikke til Norge). 
Har hørt mye godt om dem begge.

Fra Planteriket (alle bilder er lånt med tillatelse fra dem)

 Allium:
              Roseum                Oreophilum          Purple sensation       Caeruleum
        Allium roseum 10 stk Allium oreophilum 10 stk Allium 'Purple Sensation' 5 stk Allium caeruleum 10 stk

            Allium "White cloud" Hundetann 'Pagoda'   White beauty        Narcissus "Cassata"
Allium 'White Cloud' Erythronium 'Pagoda'  Erythronium californicum 'White Beauty' Narcissus 'Cassata' 5 stk

                            Honningløk            Iris 'Purple Gem'       Muscari "Pink Sunrise"
                    Nectaroscordum siculum ssp. bulgaricum 5 stk    Iris reticulata 'Purple Gem' 10 stk    Muscari 'Pink Sunrise' 5 stk
 

 Tulipaner (noen sent og noen tidlig blomstrende):

           Little beauty          Orange Emperor           Havran           Violacea Black Base
         Tulipa 'Little Beauty' 5 stk Tulipa 'Orange Emperor' 6 stk Tulipa 'Havran' 5 stk Tulipa humilis 'Violacea Black Base' 5 stk

                              Fancy Frills              Mariette              Negrita
                       Tulipa 'Fancy Frills' 5 stk Tulipa 'Mariette' 5 stk Tulipa 'Negrita' 5 stk

Fritillaria: 
                     Michailowskyi       Rubra Maxima                Carica
                 Fritillaria michailowskyi 5 stk  Fritillaria imperialis 'Rubra Maxima'  Fritillaria carica

Da er det bare å gi godt med næring til tålmodigheten, 
mens jeg venter på hentelapp i postkassen.
Håper på løkfest av god kvalitet!
Bestillingen fra Blomsterverden kommer i et annet innlegg, 
sånn at dere ikke får løkoverdose:)

8 kommentarer:

  1. Lekre kollasj av nydelige vårløker. Det er bare å se framover - igjen.

    SvarSlett
  2. Hej Jannibele
    Wav, der bliver noget at glæde sig til! Det er nogle superdejlige valg.
    Kærlig HIlsen
    JetteMajken

    SvarSlett
  3. Du har bestilt mye lekkert! Du får nok en flott blomstring til neste vår. Pink Surprise plantet jeg i fjor høst, og den er utrolig søt. Blomstene er bittesmå, så det er lurt å merke stedet :)

    SvarSlett
  4. Så mye fint. Blir en spennende vår.

    Ha en fin dag.
    Klem

    SvarSlett
  5. Oioi, her har du mye fint å se fram til til våren!!

    SvarSlett
  6. Ser underbart ut! Kanske måste köpa lite fler allium ändå;)//Annnica

    SvarSlett
  7. Hei! Jeg får aldri løkoverdose og det er bare dumt å vise måtehold på noe som er så vakkert. Du har bestilt utrolig mye fint. Gudsjelov har jeg bestilt en del allium. Mange ble tatt av jordrotter i vinter, men i sommer har jeg sett lite aktivitet. Gleder meg til å se bilder av løkene dine til våren. Ha det godt! Anne

    SvarSlett
  8. Skjønner godt at det blir vanskelig å vente=) Alltid artig å sette løk i jorda, og enda bedre når de dukker opp til våren/sommeren=) Vibeke

    SvarSlett