7. juni 2016

Praktfulle Arboretet - Del I


Det gjør alltid godt å komme til hjembyen min Bergen. Men ingenting kan toppe mai måned når Rhododendron og Azalea står i full blomst. Et fyrverkeri uten sidestykke går over hele byen....og ikke minst på 'Arboretet og Botanisk hage'. Jeg tilbragte en hel dag der. Helt fantastisk å bade i den skjønneste blomsterprakt. Bli gjerne med på en liten reise. Jeg lar bildene tale for seg selv. Noen ganger skjønner selv en bergenser at ord er overflødig:)


 

 


 


Dette var en liten smakebit på mangfoldet av sorter og farger. Det blir nok et par innlegg til for å yte Arboretet rettferdighet. 

Ha det godt alle sammen! 

11 kommentarer:

  1. Fantastisk!
    Og når en får slike mengder i alle varianter, er det bare og smile og la hjertet glede seg:)

    SvarSlett
  2. Eg har ikkje vore så mange gongar i Bergen, men eine gongen var på denne tida.
    Eg gløymer aldri dei vakre Rhododendronane og Azaleane.
    Dei var verkeleg eit syn av dei sjeldne.

    God tysdagskveld.

    SvarSlett
  3. Nydelige rhododendron og azalea! Jeg har kun vært i Bergen en gang, og da var jeg også på Aboretet. Men det var på høsten, så det var nok feil årstid ;)
    Ha en fin kveld, Jannicke!

    SvarSlett
  4. Oi, heftig! Fantastiske farger på disse flotte buskene, jeg har aldri hatt verken Rhododendron eller Azalea i feriehagen, men det er klart at jeg burde prøve ihvertfall en liten variant. Eller overlate det til bergenserne som jo har så mye erfaring. Jeg må med skam melde at jeg aldri har vært i Arboretet i Bergen, og det blir nok ikke denne forsommeren heller, så jeg gleder meg til de neste innleggene dine derfra!

    SvarSlett
  5. Jeg har vært i Bergen på denne tiden, og man trenger nesten ikke gå i arboretet for å ble slått ut av blomsterprakten. På Bergenshus er det noen flere meter høye og langs alle innkjørselsveiene til sentrum er det plantet Rhododendron.

    SvarSlett
  6. Amazing shades of pink and purple. I love it!

    SvarSlett
  7. Rhododendron er vakre når de blomstrer.

    SvarSlett
  8. I love these rhododendrons:)

    SvarSlett
  9. Helt underbart! De är så vackra och färgerna så otroligt läckra.

    SvarSlett
  10. Fantastic pictures! Here in the West of Austria we have a lot of rain at the moment. So the flowers of the rhododendron in the garden have already faded.

    Greetings Kathrin

    SvarSlett
  11. Ikke rart Sissel Kyrkjebø snakker om at rhododendron minner henne om hjembyen Bergen:)

    SvarSlett