12. september 2014

Blommig fredag og Helgegleder



Det er sesong premiere hos Blommig fredag hvor temaet er nettopp 'Premiere'. 
Min premiere blir å vise et lite glimt av sommerens blomstergleder.
Jeg hadde for første gang i mitt hageliv premiere i å være bortreist i hele 5 uker i sommer. Det var litt vemodig å miste vakre blomstermåneder, men jeg hadde en fantastisk premieretur til Brasil og Boliva. Så har jo sommeren vært helt fantastisk og blomstringen ser ut til å vare evig. Jeg har fått mye med meg. Så kan ikke klage:) 
Rakk litt av juniblomstringen med blant annet akeleie og hvit forglemmegei før jeg dro.


Min Agapanthus blomstret i år etter tre år i streik og riddersporene har gitt to blomstringer. Slett ikke verst premiere det.


De få Cosmosene som ville gro ut av årets frø ble ekstra kjære. 
En dårlig premiere på frøfronten...


 Årets mest staselige premiere var uten tvil Admiralens første besøk til Enerhagen! Velkommen tilbake når som helst. Humlene har summet og summet i skjønn forening i år.


Blant de selvsådde sommerblomstene tronet Zinniaene på premierefesten.


 Er godt fornøyd med sommerblomstblandingen i gropene mellom steinene.


Rosa og rødt har hatt premiere som favoritt kombinasjoner av farger i år tror jeg. 
Det søte med det fyrrige - de utfyller hverandre så godt.


Det skal være litt ildfullt i hagen synes jeg -  flammebedet mitt tar stadig mer fyr.


Sommer - og høstfarger liver opp bukettene. Det er fremdeles rikelig å plukke inn fra hagen. Bare å fylle vasene!
Snart skal høsten ha sin premiere.Velkommen skal den være!

Ha en flott helg fylt med med premierer og helgegleder alle sammen.

Del og nyt du også da:) 



46 kommentarer:

  1. Hyggelige premierer, alt sammen :-)
    Tror du må lære meg et triks eller to med Zinnia og Agapanthus. Heller triste greier hos meg, selv om jeg har prøvd flere ganger...

    SvarSlett
  2. Så mange fine premierer! Lar meg imponere over agaphantus som kom tilbake. Syns den er vanskelig å få til :-)

    SvarSlett
  3. Väldigt fin premiär här! Gillar Agapanthusen skarpt! Måste ha varit underbart i Sydamerika, dit skulle jag vilja åka! Förstår dock vemodet att inte vara hemma hos så fina blomster! Ha en fin helg! :) Mia

    SvarSlett
  4. Så vakker sommerblomstring du har fått med deg. De mørke kornblomstene var nydelig med ringblomstene ? mellom steinene eller er det Zinnia som vokser der?

    SvarSlett
  5. Kære Jannibele
    Jeg er betaget af dine ildfulde billeder- de er bare så fulde af saft og kraft...

    Kærlig Hilsen
    JetteMajken

    SvarSlett
  6. Så många vackra bilder! Nästan så man får en sommarlängtan. Önskar dig en fin fredag! Kram Merja

    SvarSlett
  7. wunderschöne blumen und tolle farben!!! alles liebe von angie

    SvarSlett
  8. Helt nydelige bilder! God helg til deg også :-))

    SvarSlett
  9. Mange flotte blomstergleder! Den doble cosmosen kunne jeg tenke meg neste år:)

    SvarSlett
  10. Wow! Vilka foton! Snyggt som sjutton!

    Kul att du är med på den blommiga fredagen :)

    SvarSlett
  11. Underbara blommor....härliga bilder.....=)

    Kram Ninni

    SvarSlett
  12. Wow ! Gorgeous flowers and beautiful pictures !

    SvarSlett
  13. Beautiful flowers and impressive capture's of those little animals!

    SvarSlett
  14. Så mycke vackra bilder du bjuder på!
    Härlig premiär!
    Allt gott! Hej Ewa :)

    SvarSlett
  15. Helt nydelig blomstring! Så mange fine farger, med mye lys i! Det var herlig å se på. En riktig sommeropplevelse. Poetiske bilder med mye fortettet skjønnhet. Som impresjonistiske malerier.

    PS: Pakke sendt i går.

    SvarSlett
  16. Så mye som fortsatt blomstrer hos deg=) Flotte bilder du tar! Alltid en glede å se alle bildene dine. Håper du får ei superfin helg=) Vibeke

    SvarSlett
  17. Dette var en utrolig vakker samling av fargesprakende blomster! Jeg elsker alle de sterke fargene, og sammenplanting av rosa og rødt var flott! Jeg har ikke planlagt for høstbukettene i år, men du inspirerer jammen bra for planleggingen av neste sesong! Ha en fin helg!
    Hilsen Anne-Kristin

    SvarSlett
  18. Fantastisk bilder ! Trevlig helg!

    SvarSlett
  19. Gorgeous blooms with an added treat of butterfly and bee. Thank you for sharing with Today's Flowers and wishing you a happy weekend.

    SvarSlett
  20. Tusen takk for en flott blomstrende helgeglede. Nydelig!
    Ønsker deg en fortsatt fin helg.

    Klem Vivi

    SvarSlett
  21. Vilken härlig blomsterfärgring du bjuder, vilka färger & former! Ja, och så fjärilar o humlor därtill. Blir glad!
    Ha det gott!
    /Katarina

    SvarSlett
  22. Sååå flott innlegg!
    Herlig tolkning du gir...med flotte bilder:)
    Ønsker en fin helg:)

    SvarSlett
  23. Härliga blommor i vackra färger. Fjärilar och humlor är alltid välkomna gäster. Ha en skön helg!

    SvarSlett
  24. Witaj, pięknie fotografujesz swój ogród. Będę do Ciebie zaglądać :)
    Pozdrawiam serdecznie.

    SvarSlett
  25. Så många vackra blombilder du visar oss. jag njuter och längtar lite tillbaka till sommaren
    Ha en fin söndag
    Kram Meta

    SvarSlett
  26. Heisann.... godt å ta vare på sommerminnene. Herlige friske minner!

    SvarSlett
  27. Thank you very much for visiting and leaving a comment.

    I am delighted with your floral blog.
    Your flowers and photos are excellent.
    Greetings from Polish.
    Lucia

    SvarSlett
  28. Så vackert du har det i din trädgård! Jag tittade på din flammande rabatt också, wow, vilka färger. Agapanthusen var ju så snygg i färgen!!
    Kram Kristina (och tack för din kommentar om mitt jätteverbenahav, tyvärr hade den hamnat i skräpkorgen så jag såg den inte förrän nu)

    SvarSlett
  29. En nydelig bildeserie ! Du sier at din Agapanthus streiket i 3 år, vil gjerne visst hvorfor, for min ville ikke blomstre i år, i fjor var den full av blomster! Men jeg får stelle godt med den og håpe at den ikke venter for lenge til neste blomstring!

    SvarSlett
  30. Så flotte billeder du har taget af sommerens haveglæder! Ha' en fin søndag.

    SvarSlett
  31. Vilken vacker bukett av blomsterbilder från sommaren! Färgerna går rakt in i hjärtat och gör mig så glad. :)

    SvarSlett
  32. Her var det mange skjønnheter! Riktige sommerminner! :)
    God kveld!

    SvarSlett
  33. Superfina bilder! och visst är det svårt att åka bort i så många veckor även om resan är helt underbar.
    Kram Hélena

    SvarSlett
  34. Tack foer besoeket! Dina blommor aer vackra och fina,
    det aer skoent att faa laera varandra oever graenserna (set aer min make som pratar svenska)
    Haelsningar, Magda

    SvarSlett
  35. Hei! Nydelige bilder du har tatt. Falt helt for bildet med kornblomst og ringblomster. Vakkert. ha det godt! Anne

    SvarSlett
  36. Så vackert.

    Ha en fin trädgårdsvecka
    Elisabeth









    SvarSlett
  37. So, so beautiful! I hope you will join in and share the love up-close with I Heart Macro this coming week too. There is a new linky now posted:-)

    SvarSlett
  38. You still have so many lovely blooms, so late in the summer. I like your Admiral butterfly and Bumblebee especially, and the colorful bouquet at the end.

    SvarSlett
  39. Åh så fina bilder!
    Tack för titten... /Anita

    SvarSlett
  40. Härliga bilder av allt fint som blommat denna sommar! Härligt med liten tillbakablick!
    Agneta kram

    SvarSlett
  41. So lovely flowers and photos:)
    Hugs;)

    SvarSlett
  42. What gorgeous shots of the flowers.

    SvarSlett
  43. Wow! What gorgeous flowers! My favorite are the butterflies and the bees. But then, I have always loved insects. :-)

    SvarSlett
  44. What a delightful selection of flowers, so beautifully shot!
    Thank you for participating in Floral Friday Fotos, I look forward to your contribution again this week.

    SvarSlett
  45. Beautiful flowers. The Agapanthus caught my eye. Nice shots.

    SvarSlett