16. september 2014

Fortsatt Fyrrig Flamenco


Jada, det er fortsatt fyrrig sensommer-flamenco i flammebedet mitt. 
Som mange av dere vet er jeg tilhenger av å vie plass til ildfarger i hagen.
Det er jeg glad for. De har en egen evne til å løfte humøret og energinivået.

 
Jeg setter mer og mer pris på Tagetesen. Den representerer et assortert utvalg av vitaminpiller på stilk.



Mmmmm...den himmelsk duftende 'sjokoladecosmosen' kom igjen etter overvintring i boden. Sommer Dahlia til høyre.


De som har fulgt meg en stund har nok fått med seg min hengivenhet og ubetingede kjærlighet til Solbruden 'Moerheim Beauty'.  Til høyre en 'Gåseblom' , som jeg ikke skjønner hvor kommer fra. Jeg har ikke plantet den....Dukket opp i år.. Mystisk.




Rudbeckia 'Goldsturm' og en gul Solbrud som har brukt flere år på å blomstre.


Zinnia, Ringblomster og Kornblomster i skjønn forening.


Snakk om å kvikne til da jeg møtte på denne ildfulle engen på vandring i et 
borettslag i Oslo. Vitaminer og energi nok til å komme seg gjennom høsten:)

Ha gode dager alle sammen!

17 kommentarer:

  1. Lovely pictures of beautiful flowers!

    SvarSlett
  2. Nydelig med litt ildfullhet når det går mot kjøligere og mørkere tider. Snart blir det peiskos og stearinlys i stuen!
    Ha en fin dag! Hilsen Anne-Kristin

    SvarSlett
  3. Underbara sensommarbilder! Man blir så glad av alla härliga färger/ Kram Titti

    SvarSlett
  4. Kære Jannibele

    Du er så god til at give vitamin indsprøjtninger- elsker dine farvestærke blomster og billeder
    og dine livsbekræftende tekster.

    Kram
    JetteMajken

    SvarSlett
  5. Herlig med bilder av slike fargerike blomster. Takk for vitamininnsprøytingen :-)

    SvarSlett
  6. Herlige tagetes- jeg prøvde meg i år igjen, men plantene blir oppspist av glupske brunsnegler. Det synes jeg er veldig dumt når jeg ser dine flotte bilder.
    :)

    SvarSlett
  7. Jeg er enig i at tagetes er flott i et flammebed, og neste år skal jeg plante flere i Kjøkkenbedet mitt hvor det er knallfarger. Jeg har forresten skaffet meg solbrud etter inspirasjon fra deg:)

    SvarSlett
  8. Så flotte ildfarger du har samlet! Gikk forbi et nydelig bed i nabolaget i dag, med roser og tagetes :-)

    SvarSlett
  9. Hei! Så utrolig flott. Jeg er veldig glad i disse fargene. Det siste bildet gløder. Ja,takk til masse tagetes.
    God kveld! Anne

    SvarSlett
  10. Nydelige bilder! Du kan virkelig dette med fargebed!

    Jeg synes bildene dine strutter av energi :-)

    SvarSlett
  11. How many wonderful photos of flowers, such a joy to look at!
    A warm regard
    Olympia

    SvarSlett
  12. wow! Her var jo favorittene på rekke og rad:)

    SvarSlett
  13. Sjokoladekosmos ønsker jeg meg! Det skal jeg skaffe meg !

    SvarSlett
  14. Beautiful are your photos!
    Greetings, R & S

    SvarSlett
  15. For en fargeprakt!
    Nydelig:)
    Nyt høstdagene:)

    SvarSlett
  16. Absolutely beautiful---every single photo my dear! I loved coming by and taking in all this beauty today!
    Thank you so much for your visit and lovely comment on my blog post of my garden!

    SvarSlett
  17. Wow - so cheerful and magical!

    SvarSlett