22. september 2014

Pene Pelliser

            

Jeg er glad i pelargonium, særlig hengevarianten. Har ikke så mange, men på låveveggen har de sin faste plass. Jeg har gjentatte ganger mislyktes med å overvintre dem (musene får ta hovedskylden for det!). MEN, i år sto lykken meg bi. Jeg er overveldet over hvor stor de har vokst seg og hvor rik en blomstring de har gitt. 
Dette gir optimisme for atter en vellykket overvintring:)



Jeg skal ikke skryte på meg overvintring av Mårbacka pellisen. Den fikk bli med meg hjem fra mitt besøk på Mårbacka denne sommeren. Håper den vil bli værende på Enerhagen til neste år og vokse seg stor og enda penere. Det er i Värmland det også, så sånn sett er den jo i hjemtraktene:)

Ha gode dager alle sammen!


17 kommentarer:

  1. Pelargoner er så fine! Jeg overvintrer mine, men i år har hverken nyinnkjøpte eller gamle likt seg noe særlig hos meg. Krysser fingrene for bedre blomstring neste år:)

    SvarSlett
  2. Kære Jannibele
    Jeg elsker også pelargonier og duftgeranier- de fleste overvintrer.
    Men sommetider tager musen også mine, de kan godt lide rødderne.
    De er smukke på den hvide mur.

    Kærlig Hilsen
    JetteMajken

    SvarSlett
  3. Söta och fina, vackra färger! Kram Merja

    SvarSlett
  4. Åh, for en herlig pelargoniasamling! De er virkelig deilige, med sin krokete vekst, og svært så behagelige farger. Kjempefine pelargonier du har! Kan tenke meg de får optimalt stell hos deg, ja! ;)

    SvarSlett
  5. Piękne pelargonie, też je bardzo lubię :)
    Pozdrawiam serdecznie.

    SvarSlett
  6. Jeg har noen planter som gleder meg med blomstring hvert år, og de er greie å ha med å gjøre. Lykke til med overvintringen! Min erfaring er at de overvintrer under de fleste forhold. De fleste mine står i stua.

    SvarSlett
  7. wundervolle blumen haben sie!! liebe grüße von angie

    SvarSlett
  8. Nydelige pelargonier! Jeg pleier å ha noen i kassene mine, men hell med å ta dem inn har jeg ikke. De får så lett lus. Så jeg gleder meg over dem mens de er ute :-). Ha en fortsatt fin uke!

    SvarSlett
  9. Beautiful geraniums and wonderful colors and variety.
    Great pictures.
    Greetings.

    SvarSlett
  10. Hei! Dette er pelargonia i sitt rette element, mot den røde låveveggen. Veldig fint. Ha det godt! Håper på mange dager uten frost. Anne

    SvarSlett
  11. Hallo Janibelle it's great to see what a very beautiful garden you have. Overhere most of the gardens are very small.
    I am your latest follower.
    Have a wonderful day.

    SvarSlett
  12. Flotte pelargonier! Får håpe musene holder seg unna i vinter,)

    :)

    SvarSlett
  13. What lovely shots of the geraniums!

    SvarSlett
  14. Nydelige pelargonier! Jeg er også veldig glad i dem, men har lite plass til overvintring.
    Hilsen Anne-Kristin

    SvarSlett
  15. Vad härligt att du lyckades övervintra dem - hoppas att det går lika bra i vinter! Du är inte ensam om att gilla hängpelargoner, tänk bara på de överdådiga balkonglådor man ser nere i Europa. Alpstugor med långa rader av välfyllda balkonger. Åh, det är så vackert!

    SvarSlett
  16. Hej igen! ;)
    Vilka vackra perlagoner, de är så tacksamma.
    De blommar nästan jämnt faktiskt, hur tufft det än har haft det!

    Ha det gott och trevlig helg!
    Psst! Jag såg att du hade problem att lägga till dig som följare hos mig.
    Har hört av andra att det har krånglat, men nån lägger till sig emellanåt, en i dag tex.
    Hoppas att det fungerar.

    Hej Ewa :)

    SvarSlett
  17. Utrolig mange vakre pleargonier!
    Dette er jo en favoritt,vel verdt å ta vare på fra år til år:)
    God helg til deg:)

    SvarSlett