30. september 2014

Mild og myk høstvals - Blommig fredag og Helgegleder


Ukens tema hos Blommig fredag er 'Farger'. Da kunne det absolutt vært duket for en post med bilder fra flammebedet mitt, men....
Nei, jeg har sendt ut så mye ild og flammer på bloggen den siste tiden. Jeg vier heller denne fredagen til en kontrast, nemlig pastellen ROSA.
Hadde aldri tenkt at denne fargen skulle få så mye plass i min hage. 
Godt er det at hagesmaken og fargene med den er i stadig bevegelse.
Det er bare å erkjenne at rosafargen har spredd seg i bedene, med min velsignelse:)


Tidløse 'Tidløs' - nesten i enslig majestet i hagen på denne tiden av året. 
Når alt annet får heftige høstfarger, står denne pastellfrøkna og smiler.


Selvsådd Cosmos - Pyntekorg

       
  
Kattehale og bedet mitt med blant annet Cosmos og Erteblomster. 


Solhatt med nobelt besøk



Rosen 'Lenoardo da Vincci' og Lewisia. Begge har bydd på to blomstringer.


Ha en fargerik og gledesfylt helg alle sammen.
Jeg deler mine rosa hos 


26 kommentarer:

  1. Vackert, vackert så många fina foton! Önskar dig en fin fredag!🌸

    SvarSlett
  2. Du har stadig mange smukke rosa blomster i haven. Jeg har aldrig før set en dobbelt tidsløs - hvor er den smuk :-)

    SvarSlett
  3. Vackra bilder, Solhatten med besök har du fångat in fint. Det behövs färger i trädgården, det blir man glad av. Ha en trevlig helg! /Marika

    SvarSlett
  4. Rosa er lekkert :-)) God helg!

    SvarSlett
  5. Kære Jannibele
    Du har fotograferet de rosa blomster så fint og nænsomt!
    Det er så dejligt at se på!

    Kram
    JetteMajken

    SvarSlett
  6. wunderschöne blumen, tolle farben!!! liebe grüße von angie

    SvarSlett
  7. Vilka läckra bilder, särskilt på luktärterna.
    /Anette

    SvarSlett
  8. En av mina absoluta favoritfärger! Och så kom jag igen på att jag glömt skaffa mig tidlösa! Nu skriver jag upp det!
    Agneta kram

    SvarSlett
  9. Rosa må til i hagen:) Helt nydelige bilder og blomster (som vanlig:) )

    SvarSlett
  10. I see the bees like the cone flowers:) All captures are so beautiful!

    SvarSlett
  11. Rosa i hagen er fint. Absolutt en favorittfarge hos meg :-)

    SvarSlett
  12. Fin den där Leonardo, och min Lewisia har också kommit igen, pga den heta sommaren kanske? Ha en skön helg!

    SvarSlett
  13. Vackra blommor allihopa, men tidlösan är min favorit. Ha ett skönt veckoslut!

    SvarSlett
  14. Superfint!
    Trevlig Helg, hälsningar Ewa :)

    SvarSlett
  15. Nydelige blomster i alle rosafarger! Her var det virkelig mye inspirasjon! God oktoberhelg!
    Hilsen Anne-Kristin

    SvarSlett
  16. Gorgeous. Visiting via the today's flowers meme and inviting you to see my author's view.

    SvarSlett
  17. Dine rosa og magenta blomster er fantastisk i høst, jeg skulle ønske jeg fant søte erter lettere å vokse, jeg liker deres duft.

    Your pink and magenta flowers are wonderful in the fall, I wish I found sweet peas easier to grow, I like their fragrance.

    SvarSlett
  18. They are exquisite flowers, all such a pretty and delicate color. Thank you for sharing, always very much appreciated :)

    SvarSlett
  19. Beautiful blooms, lovely photos.

    SvarSlett
  20. Hei
    Så flotte blomster, og så fine farger. Tusen takk for at du ville dele din helgeglede.
    Ønsker deg en fin søndag.
    Klem Vivi

    SvarSlett
  21. Underbara bilder. Gillar dem väldigt mycket. Kram

    SvarSlett
  22. Nydelige bilder! Rosa er jo så absolutt en fin farge på blomster....selv om rosa ikke er min farge, syns jeg den er fantastisk på blomster! Ha en flott uke!

    SvarSlett
  23. Such beautiful blossoms! I love all the shades of these color!

    SvarSlett
  24. Wow, these are stunning shots, great photo work ..
    Best regards, Karin

    SvarSlett
  25. Beautiful colour variations in these great photos.
    Many thanks for contributing to Floral Friday Fotos.

    SvarSlett