Kuletistel og Frøstjerne.
Synes de kler hverandre så godt. Mitt første møte med tistelen var i hagen til en kunsthåndtverker jeg handlet hos i Sunne for et par år siden.
Jeg bemerket dens skjønnhet og før jeg rakk å blunke sto mannen klar med spaden og jeg dro takknemlig hjem med en avlegger:)
Synes de kler hverandre så godt. Mitt første møte med tistelen var i hagen til en kunsthåndtverker jeg handlet hos i Sunne for et par år siden.
Jeg bemerket dens skjønnhet og før jeg rakk å blunke sto mannen klar med spaden og jeg dro takknemlig hjem med en avlegger:)
Akssøyleblomst "Floristan Violet" og humle som har rustet seg opp med Oktoberhjelm.
Jeg er storfornøyd med debutsåing av Kjempeverbena i år. De er satt her og der, både i bed og potter rundt i hagen. De dekorerer så fint mellom andre planter.
En litt lav type ridderspore "Magic foutain" til venstre.
En navnløs blå til venstre og ridderspore "Summer skies".
Med de lysende blåfargene liver de opp på hver sin side av sørbedet.
Erteblomstene "Lord Nelson" og "Royal miks".
Er dette en sikori mon tro? Fant den i grøftekanten og måtte jo bare ta den med hjem. Masse lyse blå-lilla blomster og ca 1 meter høy.
Riddersporene "King Arthur" og "Pagan Purple".
Klematisen "Multi Blue" er ny av året.
Blått og lilla gir meg stor glede i hagen, så dette billedraset måtte bli
min helgeglede hos Vivis hagerom.
Koselig om du også deler dine helgegleder.
Ha en fornøyelig sensommerhelg alle sammen!


