26. september 2018

Moderat bestilling.

Spør dere meg, har jeg utvist stor moderasjon i årets bestilling av høstløk. Andre jeg kjenner ville antakeligvis påstå at det er en underdrivelse, eksempelvis min mann. Alt er relativt og vi har nok svært ulik oppfatning av hva som ligger i 'moderasjonsbegrepet':)

Jeg har også i år bestilt fra mine to svenske favorittnettsteder. Jeg erfarer at de både er billigere og har et bredere utvalg. Ikke minst er jeg veldig fornøyd med kvaliteten og servicen.

Bestilling fra Lökar och knölar (bildene er lånt fra deres nettside):






Tulipan World Frienship
Tulipan Lalibela
Tulipan Jan Reus
Tulipan Margarita
Tulipan Continental
Tulipan Merlot
Tulipan Curly Sue
Tulipan Black Hero
Fritillaria Imperialis Bach
Allium Carinatum
Allium Flavum
Allium Scorodoprasum

Bestilling ra Bulbs.se (bildene er lånt fra deres nettside):




Fritillaria Bucharica Giant
Lilje Red Twin
Lilje Night Flyer
Narcissus Albus Plenus Oduratus
Narcissus Obdam
Tulipan Conserto
Tulipan Ile de France
Hyasint Gipsy Queen


Jada, litt ble det da. Nå gjelder det å finne ledig plass til dem i allerede velfylte bed.

8 kommentarer:

  1. Hei Jannicke

    Jeg kniper øynene hardt igjen, og ser en annen vei... ;)
    Mye fint du har bestilt, og du skal få litt av en jobb med å få de ned. Men det er verdt jobben, og det blir jo så fint til neste år.
    Ha det godt.

    SvarSlett
  2. Lurte på hva en moderat løkbestilling var :) Kommer selvfølgelig an på hvor mange du har bestilt av hver...
    Jeg er i full gang med å grave ned mine "beskjedne" (not!) bestillinger herfra og derfra. Du har vel en svensk adresse du kan bestille til. Ellers blir det mye styr med sunnhetssertifikat osv.

    SvarSlett
  3. Hei Jannicke.
    Jeg hadde bestemt meg for og ikke bestille løk i år, men greide ikke gå forbi noen på et hagesenter...og nå kommer lysten på flere....
    Skjønner veldig godt at moderat er et relativt begrep:-)
    Ha en fin dag/Eirin

    SvarSlett
  4. Hej Jannicke!
    Så härligt det blir i vår, när allt tittar upp i rabatterna. I år beställde jag från England, för första gången. Mina Amaryllis beställer jag från Bulbs, de har stora fina lökar som blommar fint.
    Ha det fint /Marika

    SvarSlett
  5. Det blir jo fint da. Selv har jeg verken bestilt eller kjøpt løk i høst, men det kan jo fortsatt bli noe, om jeg får kommet meg til et hagesenter. Ha en fin kveld, hilsen Ingeborg

    SvarSlett
  6. I love the colours you have chosen. I too have ordered a lot. But they arrive mid October. I am looking forward to plant ! Success. Groetjes Hetty

    SvarSlett
  7. Det der er da en helt grei bestilling :) Løker er jo så lette å snike ned innimellom andre planter også. Allium flavum er kjempesøt! Den er så sein at vi nesten glemmer at det står en løk der, også titter den plutselig fram...

    Ha en fin høstdag :)

    SvarSlett
  8. Å, så flott det er. Nå bare gleder meg til de nye bildene dine til våren av alle disse herlighetene.

    SvarSlett