18. september 2018

Sommerens hattesamling


Solhattene mine er noen av de som virkelig har tålt den varme og tørre sommeren. Det skal sies at i et av bedene ble det i overkant tørt, så der la hattene seg på hylla for i år. Noen kom ikke i det hele tatt og andre ble rimelig skrantne. Men i 'TuttiFrutti' avdelingen min har det vært litt av en fargerik hattefest.


'Magnus' har kommet med stadig flere store og fine hatter de siste årene.



'Harvest Moon' har med et vell av blomster skint om kapp med solen.






'Summer Salsa' har jeg hatt i mange år og den danser fortsatt like smektende. Den skifter hattepynt flere ganger gjennom sesongen og de er alle like fyrige og flotte.



'Tomato Soup' kom til meg for et par år siden og er blitt et kjærkomment innslag i hattesamlingen.






Solhattene er selvskrevne i sensommerbuketten. Så inne hos meg får man selvklart beholde hatten på!


12 kommentarer:

  1. Vilken härlig samling och färgerna år så läckra tillsammans. Mina solhattar står med blomknoppar nu. De började växa först när regnet kom efter sommaren. Får se om de orkar med det och sen en lång vinter. Imponerad att så många röda och gula klarar sig hos dig. Här brukar de inte klara vintrarna.

    Ha det gott! Carina

    SvarSlett
  2. Flotteste hatter! I denne tørre, solfylte sommeren har selv jeg våget å plante en som jeg har håp for, frampå en skrent med litt luft rundt seg. Har forøkt utallige ganger, men de blir så fort overkjørt og overskygget av breiale naboer.

    SvarSlett
  3. Hej Jannicke!
    Så fina hattar du har. Har börjat gilla dem mer och mer. Igår blev det några nyinköp på rea. De jag hade innan har blommat så länge, och gör det fortfarande. De är ju också populära bland insekterna.
    Ha det fint /Marika

    SvarSlett
  4. Hei.
    Så flotte hatter. De vil ikke trives hos meg. Nå har jeg kjøpt en ny en, så vi får se.
    Fin dag til deg.
    Hanne-Lise.

    SvarSlett
  5. Dette var det det veldig fint å se. Inspirerende

    SvarSlett
  6. Må innrømme at jeg er litt misunnelig på solhattene dine, her blir de spist opp av snegler, dvs i år hadde jeg kanskje kunne hatt, men i vanlige år blir de spist nesten før de rekker å komme opp av jorden om våren. Jeg får nøye meg med å nyte bildene av dine. Ha en fin dag, hilsen Ingeborg

    SvarSlett
  7. Flotte hatter i "TuttiFrutti" avdelingen:-)
    Her trives hattene godt, frøsår seg bra, og det setter vi pris på.
    Ha en fin uke/Eirin

    SvarSlett
  8. Hvilken fin hattesamling - og sikke dejlige farver. Jeg bliver altid så glad, når jeg ser dine farverige plantesammensætninger.

    Hilsen Elna

    SvarSlett
  9. Hei jannicke!
    åååå er så misunnelig på hattesamlingen din. Så vakkert!! Det er nok litt for barskt klima hos meg til at de rekker å komme i blomst. But I'll die trying :))
    Ha det godt,
    Lena

    SvarSlett
  10. Stilig hattesamling. Så kreativt i ord og bilder!

    SvarSlett